Avatar billede garfi Nybegynder
16. februar 2010 - 10:18 Der er 1 kommentar

Auto arkiverings software til SBS 2008

Hey eksperter

Jeg leder efter noget software der automatisk flytter filer efter en hvis dato over til feks en anden filserver.

Problemet er at vi løber tør for plads hele tiden og da vi er en lille virksomhed har vi ikke råd til et stort disk array, men da vi har en gammel server stående kunne den omdannes til en fil server, hvilket bare kræver at jeg har noget software der kan flytte filer efter en hvis dato over til denne..

Til sidst er der nogen der kender til noget software der kan scanne efter duplikeringer så jeg kan se om der er filer med det samme indhold men forskellig dato....

På forhånd tak
Avatar billede sten2004 Nybegynder
23. marts 2010 - 19:38 #1
Hvis du ikke er er kommet videre så tag en kig på Windows home server. Microsoft anbefaler selv produktet til backup  sammen med SBS 2008.

Alternativt køb en billig NAS eller hvis du har en overskudspc som kan bruges som lager, hent SyncBack http://www.2brightsparks.com/downloads.html#freeware
installer på en XP pc sæt et job op efter dine ønsker.

Ang. dubletter så kig på SBS 2008's File Server Ressource Manager (FSRM), denne rolle kan sættes til at scanne efter dublet-filer. Rollen bliver installeret som sådan og findes i Server Manager - Roles- File Services under Share and Storage Managemen, her aktivere du blot Storage Reports Management.

Efter beskrivelsen af dine problemer er FSRM "værktøjet" for dig.