Avatar billede xane Nybegynder
16. februar 2010 - 15:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af outerxml i excel?

Hejsa

Jeg har følgende kode:

    Dim xml As MSXML2.DOMDocument
    Dim xmlNode As MSXML2.IXMLDOMNode
    Dim fSuccess As Boolean
    Dim cc As String
    Dim maxkey, max As Integer
    Dim key0, keys, keyxml, Name As String

    Set xml = New MSXML2.DOMDocument

    xml.async = False
    xml.validateOnParse = False

    Name = "Eksempel_v4_Parcelhus.XML"
    fSuccess = xml.Load(Name)

    ' If anything went wrong, quit now.
    If Not fSuccess Then
        MsgBox ("Not Success")
        Exit Sub
    End If

    xml.Load (Name)

    maxkey = 2500
    max = maxkey

    keys = key0.PadRight(maxkey)

    keyxml = ""
    keyxml = Be06Keys(xml.OuterXml, keys, max, 0)

Mine 2 spørgsmål er så:

- Hvad skal PadRight hedde i VBA (excel) for at det laver det samme som ovenstående? (Måske noget med Left?)

- OuterXml er en VB kode og virker ikke umiddelbart i excel. Hvordan skal koden lyde for at gøre det samme i VBA, som OuterXml gør?

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af dette? Har søgt på nettet rigtig længe efter disse to problemer! Så pleas hjælp.

mvh
Xane
17. februar 2010 - 08:59 #1
Som jeg lige læser koden er key0 = "", så det du ønsker er at keys er en tekststreng på 2500 mellemrum - det kan du gøre med

keys = Strings(maxkey, " ")

Og prøv at erstatte OuterXML med XML

Endelig ville jeg overveje et andet variabelnavn end xml - f.eks. objXML - så undgår du forvirring med metoden xml
Avatar billede xane Nybegynder
17. februar 2010 - 11:51 #2
Mange tak....det virkede sku :-)

Så skal jeg bare til at lærer lidt vba-xml programmering fra keyxml-strengen :-)

Ved du om objXml.XML-kommandoen i VBA er en OuterXML eller InnerXML?

Smid et svar så får du pointene....
17. februar 2010 - 11:58 #3
Nej, men jeg vil gætte på at OuterXML og InnerXML er det samme når vi taler om hele XML dokumentet.