Avatar billede plindstrup Nybegynder
19. februar 2010 - 00:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Æ, ø og å i flash

Hej

Jeg har købt en flash template! Men æ, ø og å virker ikke.

Den henter teksten fra en HTML fil.

Jeg har både forsøgt at gemme HTML filen som UTF-8 og forsøgt mig med at indsætte system.useCodepage = true; i flashfilen.

Men jeg må gøre et eller andet forkert, for det gider ikke at virke. Og jeg kender så minimalt lidt til flash (hentede en trial version af Flash CS4 og har leget med det, og tror at jeg har indat førnævnte kode rigtigt).

Hvad skal jeg af med, for at få en til at gøre så æ, ø og å virker?

200 point. Og måske betaling ved siden af?
Avatar billede swon Nybegynder
19. februar 2010 - 01:08 #1
Vælg dit tekst felt.

Gå ind under "properties".

Vælg knappen "Character Embedding"

indsæt "æøå"

Eksport din swf fil igen.
Avatar billede plindstrup Nybegynder
19. februar 2010 - 01:52 #2
swon > Jeg aner ikke engang hvordan jeg finder tekstfeltet! Jeg har aldrig lavet noget i flash før.
Avatar billede Mik2000 Professor
20. februar 2010 - 00:52 #3
Er det noget du gerne vil betale for bliver gjort siden den ligger i opgaver?
Avatar billede plindstrup Nybegynder
20. februar 2010 - 02:22 #4
mik2000 > Det er noget jeg gerne vil betale for, ja.

Eksempel på nøjagtig den template det drejer sig om, kan ses på www.ontime.dk

Det jeg ønsker gjort, er at få lavet så hele flashsiden understøtter æ, ø og å.

Flashfilen henter tekst fra http://www.ontime.dk/inc/text.html

Hvad vil det koste mig at få dette gjort?
Jeg har fået at vide det ikke tager så lang tid at gøre, når blot man ved hvad man gør.
Avatar billede swon Nybegynder
20. februar 2010 - 09:28 #5
Hej igen,

Det kan jeg hurtigt hjælpe dig med, til billige penge.

kontakt mig på http://www.hjemmesideshoppen.dk
Avatar billede plindstrup Nybegynder
20. februar 2010 - 09:36 #6
swon > Jeg fandt ud af det med embedding, som du beskrev. Måtte dog lige huske at indsætte både æøå og ÆØÅ :-)

Nu virker det som det skal. Og nu har jeg endda fundet ud af hvordan jeg kan tilpasse det endnu bedre.

Jeg håber ikke jeg bliver så bidt af det, at jeg er nødt til at købe en licens til Adobe Flash CS4 når trial udløber om 28 dage :-)
Avatar billede swon Nybegynder
20. februar 2010 - 09:49 #7
plindstrup > det er bare i orden. Flash kan i sandhed være fascinerende at arbejde med ;) der er nogle helt andre grafiske muligheder end ved html.

Du bør dog overveje om der skal være musik på din side, flere undersøgelser har tidligere vist at folk finder det irriterende. Så ved mindre din målgruppe er diskoteks gæster, så er det nok ikke et godt valg.

Mvh. Sven
Avatar billede swon Nybegynder
20. februar 2010 - 09:50 #8
ps. tak for points ;)