Avatar billede alexand Praktikant
21. februar 2010 - 20:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fjerne alle komponenter fra totalskadet officepakke

Jeg har været så god at jeg har leget utrolig meget med min computer igen. Det er ført til vanskeligheder. Først får i lige en lille intro til det hele:

Jeg har længe haft Microsoft Office 2007 (Professional).. Jeg skiftede ud med den nye 2010 beta version fra Microsofts hjemmeside. Jeg skiftede tilbage til 2007 og stødte pludselig i problemer med Microsoft Outlook. Desværre kan jeg ikke give jer fejlkoden - men det var noget med .pst filen som var beskadiget ellet noget.. Jeg har rodet en masse med det og er nået frem til én ting:

Jeg vil fjerne ALT hvad der hedder Office-pakken - for jeg har ødelagt en masse af filerne. Alt skal fjernes og så vil jeg starte forfra. Jeg behøver ingen backup af mails, kontaktpersoner osv.
Kan jeg få noget hjælp til at cleane det hele, hvorefter jeg burde kunne klare at installere fra ny. :-)

Mvh.
21. februar 2010 - 21:00 #1
En kombination af
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

og/eller

http://www.revouninstaller.com/

---

Generelt, husk at også skrive under hvilket OS ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede alexand Praktikant
21. februar 2010 - 21:36 #2
Windows 7. :-)
Jeg prøver lige engang i morgen. Andre tips jeg skal ha' med?
21. februar 2010 - 21:43 #3
(Bare 'leg' med ovenstående programmer *S* ...)
Avatar billede alexand Praktikant
21. februar 2010 - 21:54 #4
Synes umiddelbart at have kørt Crap-cleaneren godt og grundigt og sat flueben ved alle punkter. Har kørt diskfragmentering, diskoprydning og fjernet alt hvad der hedder "Microsoft Office" manuelt fra drevet. Følger lige sidste punkt med Revo Uninstaller inden jeg går i krig med at installere Office 2007 forfra. :-)
21. februar 2010 - 22:00 #5
Mht. Instalation af Office2007: Vælg [Tilpas] og én for én vælge hvilke elementer du vil have med!!

Husk også
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=B444BF18-79EA-46C6-8A81-9DB49B4AB6E5&displaylang=da derefter + WindowsUpdate derefter... der er >30 OfficeUpdate pakker...
Avatar billede poko1 Ekspert
21. februar 2010 - 22:00 #6
I win7 skal du gå i kontrolpanel programmer og funktioner højreklikke på office programmerne og fjern og så kør ccleaner bagefter den bruger jeg også
Avatar billede poko1 Ekspert
21. februar 2010 - 22:10 #7
Avatar billede alexand Praktikant
21. februar 2010 - 22:20 #8
Poko1, jeg tror ikke det er så simpelt. Har jeg prøvet op til flere gange. Men der må ligge nogle skjulte komponenter rundt omkring, som blokerer det hele.. Prøver reinstall nu.
Avatar billede alexand Praktikant
21. februar 2010 - 23:02 #9
Hey guys.

Det ser nogenlunde ud.. Mit Outlook virker stadig ikke:
"The file C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst cannot be found."

Det ved jeg - jeg har slettet den fordi der var noget galt - fik at vide at det skulle hjælpe.. Hvordan fikser jeg en ny Outlook.pst fil?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. februar 2010 - 23:26 #10
Har du prøvet fra at instalere igen og der reparere gendanne tilføj programmer der er flere muligheder
22. februar 2010 - 06:17 #11
Ref #9: Den burde da så efter [OK] oprette en ny (tom) *.PST fil ? Sådan oplever jeg det ...
Avatar billede alexand Praktikant
23. februar 2010 - 21:13 #12
Vil umiddelbart mene at den IKKE opretter nogen ny fil. Den popper op med et vindue hvor jeg kan gennemse mit system for at finde stien til min .pst fil. Jeg kan ikke finde den - og den opretter ingen ny fil. Jeg har gendannet hele skidtet op til flere gange - intet hjælper.
Jeg vil gerne tilføje yderligere 60 point for et brugbart svar.
23. februar 2010 - 21:30 #13
... så vidt jeg husker så gives der også mulighed for at oprette en ny i samme omgang ?

---

I yderste så hug en næsten tilfældig *.PST fil fra en andet system med samme version, og så COPY DEN ind istedet ?
Avatar billede alexand Praktikant
23. februar 2010 - 23:19 #14
Så snart jeg starter programmet siger den:
"The mail profile "Outlook" was created with a newer version of Outlook and might contain information that is not compatible with your current Outlook version. If you experience problems with this profile, you can create a new profile. In Windows Control Panel, open Mail, then click Show Profiles, and then click Add."

Hvor finder jeg "Mail" under kontrolpanelet?
24. februar 2010 - 06:31 #15
[Mail] -> [Post]

(Er det en US Office2007 du har fisket et eller andet sted fra ? *S*)

Jeps - selvfølgelig kan den *.PST mm. oprettes den vej...
13. marts 2012 - 06:57 #16
Hvad endte denne med ?
Samt de andre -> www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/alexand
Avatar billede alexand Praktikant
13. marts 2012 - 14:37 #17
Husker ikke hvordan dette endte. Tror aldrig det blev løst. Lukker.