Avatar billede Chrisss Nybegynder
25. februar 2010 - 19:27 Der er 8 kommentarer

Synology DS209 eller Qnap TS-210 Turbo NAS?

Hvilken NAS server vil I anfefale?
1) Synology DS209
2) Qnap TS-210
3) Eller en anden model/mærke?

NAS serveren skal primært benyttes som filserver, lige fra almindelig date, musik, film etc.

Er det noget man skal være opmærksom på? Har lidt svært ved at gennemskue forskellen!
Avatar billede snabeljan Nybegynder
25. februar 2010 - 21:06 #1
1) Synology DS209

den har den bedste gui
Avatar billede Chrisss Nybegynder
26. februar 2010 - 23:12 #2
Det tænkte jeg nok du ville svare, da du har snakket varmt for Synology i andre tråde :)

Har gui så stor betydning for en NAS server?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. februar 2010 - 10:58 #3
det er da ligegyldig med GUI, iøvrigt er QNAP også god GUI,
har selv en en qnap og en synology
men ville nu også vælge en Synology men sgu da ikke pga GUI, for mit vedkommende er det bare fordi jeg helts vil have synology
Avatar billede snabeljan Nybegynder
27. februar 2010 - 20:57 #4
He he ... Jeg synes nu GUI'en har en betydning. Jeg kan faktisk godt gå ind i Linux systemet på både Synology og Qnap, men jeg vil hellere have en GUI, der er nem at bruge. Desuden er det min oplevelse, at Qnap ikke har så mange features som Synology.

Har nu haft en Qnap tidligere, men den performede ikke tilfredsstillende, så derfor ditchede jeg den...

/jan
Avatar billede Chrisss Nybegynder
28. februar 2010 - 23:37 #5
Tak for Jeres indput som begge peger i retning af Synology :)

Blot for at være 100% sikker. Hvis jeg ønsker en NAS server der er let at operere både mht fil server, ftp, backup server, webserver (fx Joomla), printer server, Bittorrent dl, så er valget stadig Synology?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
01. marts 2010 - 08:55 #6
Jep - webserver er indbygget i Synology - men Joomla er det ikke et CMS værktøj - det er jeg ikke opdateret på - chekcker lige senere ...
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
04. marts 2010 - 12:28 #7
Hej
Jeg kender kun til Synology - har selv 2.
Jeg kan varmt anbefale dem, ikke mindst pga. deres fortsatte udvikling af softwaren, hvor der jævnligt kommer opdateringer med nye features.
Avatar billede Chrisss Nybegynder
18. marts 2010 - 12:46 #8
@snabeljan - Joola er et CMS værktøj. Det skulle vel ikke volde problemer i forbindelse med at installere Joomla?

@freak_dk - Alle nævner Synology uanset hvor man søger, så I har nok fat i den lange ende. Så der er stor sandsynlighed for at jeg ender med at vælge dem :-)