Avatar billede detail Nybegynder
26. februar 2010 - 13:18 Der er 5 kommentarer

Excelark der kan holde styr på arbejdsplan

Jeg sidder med et Excel regneark, som skal bruges til at hold regnskab
med barsel, ferie, sygdom, fridag - jeg har  øverst i række 1 "uge nr."
  og kollonne A "medarbejdernavn"

Det samllede resultat skal enden med jeg kan se hvor mange dage for
disse 3 typer der er på et år, samt hvor mange a den der har været
barsel, ferie, fridage eller sygdom

Er der en løsning på hvordan jeg kan holde disse 3 typer for dage
adskilt og i sidste kollonne få det samlede antal dage, derudover hvilke
der er ført med barsel, ferie, sygdom eller fridag..?

Kan Excel holde styr på hvilke farve f.eks talene i en celle har og
derved få den ønskede funktion ?

andre forslag ??

En fil med en løsning må gerne sendes til mikkelsen58/snabel-a/gmail.com
Avatar billede supertekst Ekspert
26. februar 2010 - 13:29 #1
Hvor mange medarbejdere er der tale om?
Avatar billede detail Nybegynder
27. februar 2010 - 02:01 #2
der er tale om 28 ialt
Avatar billede supertekst Ekspert
27. februar 2010 - 14:26 #3
Det er vel ikke nok med ugenr alene. De enkelte datoer skal vel også med.

Et ark pr. måned kunne være en ide.

Barsel, Ferie, Sygdom, Dagfri - de første bogstav kunne indsættes som "kode" for fravær - eller vælges via en liste (datavalidering).

Sammentælling pr. fraværsartmed sum.hvis.

Så der er muligheder via de indbyggede funktioner..

--

Det hele kan også udvikles som et lille system via VBA.
Avatar billede detail Nybegynder
27. februar 2010 - 17:21 #4
Det er kun på uge plan det skal laves og det skal laves i Excel - Forslag på opgaven ?
Avatar billede xjpjx Nybegynder
23. november 2013 - 11:04 #5
Hej
Test www.firmaplan.dk
det virker og er gratis så længe man
holder sig til basic