Avatar billede jannie1962 Nybegynder
28. februar 2010 - 11:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændrer jeg skærmopløsning på windows vista, home premuíum 32. Bærbar PC

Jeg har en Fujitsu Siemens PC med Windows Vista, Home Premium, 32 bit.
Jeg fik det "gode" råd at reinstallere maskinen. - og skulle se i manualen, hvordanman gør det :-)
JEg har ingen manual, men jeg har  re-installationscd'erne, så jeg har reinstalleret windows.
Nu findes der så ikke Aero på min PC længere, og skærmen kan kun opløses i to muligheder.
Som jeg ser det, står der Standard-kærm, og jeg har ikke mulighed for at vælge andet.

Nu ser min skærm ud som, når man ser TV på fladskærm, og har valgt Bred-format til en gammel film der skal ses i 4:3 eller 14:9 eller hvad det hedder.

Det er Meget trættende at se på, men jeg kan simpelthen ikke ændre det.!
Det er ikke længere muligt at vælge Windows Vista Aero som Tema.

Hvad kan jeg gøre ?

Mvh
Jannie
Avatar billede Nordic_dk Nybegynder
28. februar 2010 - 11:51 #1
Jeg har aldrig haft Vista. Jeg kører selv med Win7 (i en uge). Men mon ikke de to brugerflader minder en smule om hinanden?

Prøv at gå i START (windows ikonet i nedre venstre hjørne)
Vælg kontrolpanel
Vælg udseende og personlige indstillinger
Vælg skærm
Vælg juster skærmoplæsning
Vælg den skærmopløsning du ønsker (og som dit grafikkort understøtter)

Alternativ:
højreklik på musen (på skrivebordet)
vælg skærmopløsning

Har du installeret/opdateret drivere til grafikkort efter geninstallationen?
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2010 - 11:53 #2
Det lyder ikke til at du har installeret driverne til maskinen.
Du har muligvis en cd med div. drivere på - den skal du installere.
Hvis ikke, så gå på FSC`s hjemmeside og hent og installere de forskellige drivere.
http://support.ts.fujitsu.com/dk/support/downloads.html

Tillige skal du på windows update og hente alle opdateringer derfra.
Avatar billede jannie1962 Nybegynder
28. februar 2010 - 13:09 #3
Tusind tak for hjælpen.

Nu virker alt som det skal.

Aero virker også perfekt. Super dejligt.
Avatar billede jannie1962 Nybegynder
28. februar 2010 - 13:10 #4
Havde åbenbart ikke fået alle "drivere" med ved geninstallationen.

;-)
Avatar billede jannie1962 Nybegynder
28. februar 2010 - 13:15 #5
Ville gerne give Haverslev 50 point og Nordic 10 point, og mig selv 0 point, mend et kan ikke lade sig gøre.
Jeg kan ikke afgive point til Haverslev, hvorfor ved jeg ikke ?
Så point går til Nordic.
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2010 - 13:31 #6
Nordic_dk > du skal lige oprette et spørgsmål med ref. hertil
op tildele det spørgsmål 50 pints, så bliver det som jannie1962 ønsker det.
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2010 - 13:36 #7
jannie1962 > du kan KUN give points til et lagt indlæg som "svar" og jeg ligger normalt ikke et svar før problemet er løst.
Andre brugere lægger et "svar" i deres første indlæg - uanset om det løser problemet eller ej.
Avatar billede jannie1962 Nybegynder
01. marts 2010 - 18:03 #8
Ok - Tak

Jeg fik jo mest hjælp af dig Haverslev, men nu ser det ud til, at der ikke kan ændres.

Så du får et stort smil i stedet.

:-)