Avatar billede tingleff Praktikant
28. februar 2010 - 14:37 Der er 6 kommentarer

Installering af Windows 7 (partition)

Hej alle

Jeg har virkelig brug for hjælp her.

Jeg har indtil nu haft en Windows 7 RC 64bit installeret på min desktop.
I denne maskine bruger jeg kun SATA harddiske.

Men nu har jeg fået mig en Windows 7 Ultimate 64bit som jeg selvfølgelig skal have installeret.
Men når jeg kommer frem til at skulle lave partitioner, så siger den at:
"Windows kan ikke installeres på denne disk. Denne computers hardware understøtter ikke start til disken. Kontroller, at diskens controller er aktiveret i computerens BIOS-menu"

Og dette undre mig sku. For jeg har jo lige haft en Windows 7 RC 64bit installeret på den disk som kørte fint.

Har i noget hjælp?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2010 - 14:39 #1
Hvilken version har du købt?
En upgrade eller en full-version?
Avatar billede tingleff Praktikant
28. februar 2010 - 14:41 #2
Full version
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2010 - 15:08 #3
Du skal muligvis ændre på ahci indstillingen i bios
Avatar billede tingleff Praktikant
28. februar 2010 - 15:20 #4
jamen hvis det virkede før med min RC 64bit version, så skulle man vel mene at det også virker med en rigtig version?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2010 - 15:35 #5
Det er sikkert rigtigt men du får jo en melding der siger at den ikke er aktiveret jeg var selv ude nfor ikke at skulle foretage noget under RC fasen og jeg var med fra feb 09 og satte win7 rc op på mange pcér da jeg fik min ultimate måtte jeg ændre i biosen jeg ved ikke hvad der skal stå på din indstilling da bios er forskellig alt efter mærke.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2010 - 15:42 #6
I min kontroler står der aide controler activated og non raid