Avatar billede hhdata Nybegynder
30. december 1999 - 09:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

System.Log fil

Når jeg starter min NT op, brokker den sig over system.log filen er fuld. Er det en fil jeg kan gå ind og slette eller slette indholdet... eller hvordan undgår jeg fejlmeddelsen???
Avatar billede hajslund Nybegynder
30. december 1999 - 15:38 #1
Du går ind under:
  Programmer\Administration (Fælles)/ Logbog.

Her har du 2 muligheder. Enten vælger du menupunktet "Log", hvor underpunkt "Fjern alle hændelser" løser dit problem her og nu.
Du kan også under menupunktet "Log", går ind under "Logindstillinger". Hvor du kan vælge "Overskriv hændelser efter behov" eller "Overskriv hændelser ændre end X dage". Så får du ikke problemet i fremtiden.

Godt nytår :-)
Avatar billede schubert Nybegynder
03. januar 2000 - 23:22 #2
Tror du ikke at det ville være bedre hvis du fandt fejlen eller årsagen til at den logger så meget - det er ikke normalt det der.
Avatar billede duff Nybegynder
04. januar 2000 - 01:42 #3
Det kommer da an på hvad den er sat til at logge på
Avatar billede schubert Nybegynder
04. januar 2000 - 02:03 #4
tror du hvis manden ikke ved hvor dan man laver indstillingerne i eventlogen, at han så har sindsyg meget check på hvad der bliver logget og ikke logget.
Avatar billede sjensen Nybegynder
04. januar 2000 - 15:10 #5
Hajslund>I eventlog indstillinger kan man også, for hver eventlogtype (system, security og application) angive en max. størrelse på den pågældende log. Det kan være at den er sat lavt, specielt hvis der ikke var overskud af memory på installationstidspunktet.

At den løber fuld kan have flere årsager: for lidt plads sat af til loggen, for mange fejl i konfigurationen, at nogle system programmer skriver når noget ikke er ok, specielt i netværk hvis man starter op uden at have adgang til en server, eller hvis man har ændret standard indstillinger for f.eks. serielle porte, og selvfølgeligt hvis eventen aldrig har været tømt og det er længe siden NT blev installeret.

Så det behøver jo ikke at være en eller flere bestemte fejl der er årsagen og som derfor bør rettes, men derimod netop manglende viden om eventloggen og at den derfor aldrig er blevet tømt.

Men det kan selvfølgeligt også være en fejl, og jeg ville under alle omstændigheder gennemgå specielt de linier med røde stop-skilt ikoner for at se hvad der egentligt er galt.

sjensen
Avatar billede hhdata Nybegynder
07. januar 2000 - 12:30 #6
Tak for hjælpen