Avatar billede novanova Nybegynder
01. marts 2010 - 20:44 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

missing operativ system

Hej har et problem som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med.

jeg har installeret win 7, den  booter op som dual boot hvor jeg skal vælge operativ system, imellem vista og win 7 tror det kan være fordi jeg har haft vista på en partion på et tidspunkt.

Havde lidt svært ved at komme af med de ting på d: drevet så jeg hentede et program der hedder killdisk og formaterede d: drevet

nb! win 7 ligger på c dog er det på samme hardisk.

Men nu siger den når jeg så booter op missing operativ system.

Har prøvet med en repair med win 7 cd'en

under system recovery options er den ingen image at vælge system restore virker ikke, automatisk fix inted virker...

jeg kom ind på hardisken og så se mine filer ligger stadig på harddisken... ved at forsøge med at loade driver.....

Hvad kan jeg nu gøre..
Avatar billede off-line Nybegynder
01. marts 2010 - 21:05 #1
Nu ved jeg ikke med win7, men i XP kan man under start/kør
skrive msconfig og trykke enter. I msconfig går man ind under
"Bootini" og trykker på "kontroller alle startstier" Så findes
den som er ugyldig, og den slettes bare.
Problemet er, at der ligger en boot-fil i windows, som indeholder
de gamle oplysninger om Vista.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2010 - 21:16 #2
Jeg læser spørgsmålet som at du slet ikke kan starte windows 7?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. marts 2010 - 21:22 #3
Ja der læste jeg ikke spørgsmålet rigtigt:(
Avatar billede novanova Nybegynder
01. marts 2010 - 21:29 #4
Det blev lidt rodet.. men ja, kan ikke starte window 7 ender i en sort skærm med en linje der siger missing operativ system.

kan kun komme vidre med win 7 cd'en det eneste der, er når jeg under repair kliker på load driver så kan jeg se mapper og det hele stadig er der...
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2010 - 22:10 #5
Avatar billede off-line Nybegynder
01. marts 2010 - 22:19 #6
Hvis det ikke hjælper, så prøv Paragon Rescue kit. Den er gratis,
men man skal rigistrere sig for at få nøglen.
http://www.paragon-software.com/home/rk-express/
Avatar billede off-line Nybegynder
01. marts 2010 - 22:21 #7
Ps. Det er et program, hvormed man kan lave en Boot-CD, som skulle
kunne klare boot problemet.
Det forudsætter selvfølgelig, at windows 7 ellers er i orden.
Avatar billede novanova Nybegynder
01. marts 2010 - 22:52 #8
takker det sød musik i mine øre, det ser ud til at der er lys forude.

Der ihvertfal et par ting at prøve.

kom iforbindelse med win 7 dvd'en in på min disken ved at trykke på load driver og der viser den jeg har drev c,d,x,e hvor det drev hvor win 7 ligger nu hedder D og ikke c som før. Der stå bar local disk c og ikke hvor meget plads der er på den.
Men prøvede at gå ind under proberties for d under tools kan jeg få lov til at lave et scan for and attempt recovery of bad sectors / automatically fix file system erros.
Det står den og tykker på ser ud til at tage nogle timer. Ved ikke om det hjælper, men eller prøver jeg de ting i har forslået.

Det kunne meget vel være punkt 3 i den artikel du referer til john: Set Partition Active. nu hvor drev bogstaverne på mystisk vis skifted rund fra c til d...

En boot cd skal da også prøves, der kommer en opdate i morgen
takker :)
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2010 - 04:59 #9
Når du har kørt Killdisk, er ALT væk, incl. den skjulte recovery partition, og uanset hvordan disken var partitioneret.

Killdisk er ikke noget formatteringsprogram, men et 'overskriver-alt-fra-en-ende-af-en masse-gange' program.

Selvom du smider 10.000'vis af kroner efter SIBAS, finder de intet brugbart på disken.

Du skulle have brugt programmet EasyBCD til at ændre dit dual-boot setup.

Men det er altsammen for sent nu :-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2010 - 17:04 #10
Der er et eller andet galt...!
Der er kørt killdisk, men alt på disken er der stadig...?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. marts 2010 - 17:15 #11
Citat:"Havde lidt svært ved at komme af med de ting på d: drevet så jeg hentede et program der hedder killdisk og formaterede d: drevet"
Og
"kom iforbindelse med win 7 dvd'en in på min disken ved at trykke på load driver og der viser den jeg har drev c,d,x,e hvor det drev hvor win 7 ligger nu hedder D og ikke c som før."

Her vil jeg påstå jeg har et godt råd.
SLET DEN HARDDISK OG BEGYND FORFRA. Det er det eneste effektive,
og i længden også det hurtigste.
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2010 - 17:17 #12
Ja - det stemmer ikke !
For hvis Killdisk virkelig er kørt, er harddisken slettet - helt og aldeles.

Men mon ikke "alt på disken er der stadig", stammer fra de mislykkede geninstallationer ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2010 - 19:14 #13
Citat:
Havde lidt svært ved at komme af med de ting på d: drevet så jeg hentede et program der hedder killdisk og formaterede d: drevet

nb! win 7 ligger på c dog er det på samme hardisk.

Off-line har ret. ALT er væk. Også dit c drev.
Killdisk sletter hele harddiske, ikke kun partitioner.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. marts 2010 - 20:20 #14
Ja Killdisk har fjernet det hele, men spørgsmålet er, om
novanova efterfølgende har prøvet at installere noget.
Så jeg mener, at fremgangsmåden er, at nedlægge alle eventuelle
partitioner . For det er lidt mystisk det her.
jeg kom ind på hardisken og så se mine filer ligger stadig på harddisken

Oprette en partition til windows, og så installere. Så kommer det
også til at ligge på C-drevet som det skal. De øvrige partitioner
kan så oprettes fra windows.
Eller giv hele disken en omgang Killdisk igen - og denne gang rigtigt - og derefter oprettelse af en partition.
Avatar billede novanova Nybegynder
02. marts 2010 - 21:32 #15
hmm, nedtur har prøvet alt. Og ja, c,d var partioner på en hardisk x var noget win 7 cd'en oprettede inforbindelse med recovery.

Ja, forsøgte at genskabe med killdisk, så det er sikkert derfor jeg kunne se fil mapper med win cd'en der bare var dårligt genskabt.
ellers et fedt program den der: Paragon Rescue kit. kan da kun anbefales til alle der har ligende problemer, den kan alle mulige trix...

tak for support til jer alle smid et svar: off-line, john_stigers og thov.

nb! er lige blevet færdig med at geninstallere win 7 på min nu kun single boot hardisk.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. marts 2010 - 21:42 #16
Ja, forsøgte at genskabe med killdisk

Det må du have misforstået. Man kan ikke genskabe noget med Killdisk. Tværsimod det program sletter alt.

Ingen point til mig, ellers tak:)
Avatar billede Miezip Nybegynder
03. marts 2010 - 02:39 #17
Når du instalere windows 7  laver den en 100mb ekstra pationen hvor den ligger diverse system filer, også filerne til at boote op på,  så hvis du forestiller dig at din hardisk er et glas, så ryger de først 100 MB ned i bunden med nogle vigtigere filer til og boote med,  når du så vil have et andet system ind, kan det give komplikationer fordi det nye system bare ligger sig oven på det andet fordi den tror det er bunden, og derfor kan ikke se eller finde de filer den skal bruge som BootMgr, derfor kan det nogen gange være det der gør at man ikke kan boote op., løsning kan være og fjerne denne ekstra partion med Win7 Cd'en fordi den vil være usynlig under XP og/eller Vista
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2010 - 07:52 #18
Miezip> hvordan kommer man til at se denne partition?
Jeg har lige undersøgt (har Win7) og med de programmer jeg har ved hånden kan jeg ikke se nogen skjult partition af nogen slags.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2010 - 07:52 #19
jeg spørger af ren nysgerrighed ...
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2010 - 08:06 #20
Mener man kan se den, med en Ubuntu live cd under installation.
Avatar billede Miezip Nybegynder
03. marts 2010 - 16:01 #21
man kan se den når man er inde der hvor man skal vælge hvilken partion man vil instalere på, og mener os man kan finde den med nogle partion værktøjer, muligvis partition magic
Avatar billede off-line Nybegynder
04. marts 2010 - 14:47 #22
Spørger har åbenbart mistet interessen, så jeg afmelder tråden.
Avatar billede novanova Nybegynder
06. marts 2010 - 00:47 #23
off-line--
Jeg brugte killdisk suit 5.0 hvor du kan oprette en boot cd/dvd. når den booter op ligger der nogle forskellige funktioner/programmer en hedder killdisk. Der valgte jeg den mindst sikre (øverste) til at slette data med. derefter valgte jeg at slette mit d: drev.
Nb! jvf. http://www.killdisk.com/

What's new in version 4.1 (DOS application):

  1. New Wipe function that wipes out all unused space on existing drives, not touching existing data.

En anden af de funktioner/programmer der ligger på den boot cd/dvd hedder noget i retningen af active@partionrecovery.

Da jeg med windows 7 cd'en kunne se 3 ikoner når jeg trykker på load drivers. En der hed C: som var tom 0 bytes en der hed D: hvor alle mine tidliger unikke filer/programmer lå. En der hed X: muligvis en midligtid partion til win7 recorver what ever aner ikke hvor den kom fra.

Det samme kunne jeg se med det program du forslog Paragon Rescue kit. Dog -x partionen.

Med killdisk boot dvd'en kunne jeg udover, c:, d:, puls 2x nogle få mb.

Jeg forsøgte med:

div. funktioner på win 7 dvd'en
---"-----      på Paragon Rescue kit
---"-----      killdisk boot dvd'en

Derefter lavede jeg en en ny installation. 10 timer roden med det problem må være nok.
Jeg har fået svar på mit spørgsmål.
Jeg brugte det forkerte program og det var overvejende sansynligt der ikke kunne gøres noget.
Der er noget der efter et par dage tyder på at det kun er Miezip
der er intresseret i points så for at lukke af giver jeg ham pointene. og takker for hjælpen.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
06. marts 2010 - 14:10 #24
Nu har jeg set flere gange, at der bliver sagt at killdisk altid sletter hele harddisken. Man kan altså også godt nøjes med at overskrive udvalgte partitioner.