Avatar billede r11jep Nybegynder
03. marts 2010 - 20:42 Der er 3 kommentarer

Roaming profiles - TS2003

Hej

Jeg er begyndt at opleve et problem på en af vore terminalservere. OS er Win 2003 R2 ent. 32 bit, og det er en virtuel servere (VMware Esx 4.0).
Problemet opstår kun på den ene af i alt 6 virtuelle terminalservere, og det der sker er at brugerne får en profilfejl:

Windows cannot log you on because your profile cannot be loaded. Check that you are connected to the network, or that your network is functioning correctly. If this problem persists, contact your network administrator.

Hovedparten af vore brugere logger på kl. 07.30 til 08.00 og det virker som om at de brugere der forsøger at logge på sidst, er de brugere som får ovenstående fejl, og som oftest er vi nødt til at genskabe deres profil for at få det til at virke igen.

Vi har tidligere observeret at hvis en bruger har fået winlogon.exe til at hænge, så smadres alle de som forsøger at logge sig på samtidig som det sker.
Mit spørgsmål er om der er andre der har observeret lignende, og måske fundet en løsning.
Vil det hjælpe at lave en ekstra terminalservere og fordele brugerne fra denne terminalserver over 2 servere. Hvis det antages det kan være et belastningsproblem.
Serverne er dog langtfra belastet, da de sjældent kommer over 50% forbrug af hverken CPU, netværk, ram.

/Jesper
Avatar billede karser Nybegynder
03. marts 2010 - 21:05 #1
Hej Jepser!

Bruger i roaming profiles? Jeg spørger, da du kun nævner det i "overskriften" på dit spørgsmål... :o)

/K
Avatar billede r11jep Nybegynder
03. marts 2010 - 21:23 #2
Hej K

Jep, vi anvender roaming profiles.

/Jesper
Avatar billede karser Nybegynder
03. marts 2010 - 21:37 #3
Jeg vil foreslå at du laver noget performance overvågning på den server, som indeholder de roaming profiles, som hentes ved login... Brug evt. Perfmon.msc.

Overvåg serveren, når der sker logins og se om der kommer unomalt lange svartider på disk, netkort mv. i forbindelse med fejlende roaming login...

Dog kan det undre mig, at det kun er på den ene af jeres 6 servere det sker på... Er de 6 servere ens? Samme platform, OS osv.?

Tjek evt. også eventlog på både TS og serveren med profilerne.

/K