Avatar billede jmch55 Nybegynder
04. marts 2010 - 08:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Printserver

Hver gang jeg åbner min bærbare pc, skal jeg geninstallere printerne for at kunne udskrive. Printerne findes på et lokal netværk. Jeg kan godt få forbindelse til internettet,outlook, men printserveren - desværre ingen forbindelse.

Hvor mangler der et flueben?

Jeg vil blive glad hvis der er en der kan hjælpe mig.

Hilsen Jan
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
04. marts 2010 - 12:05 #1
Hvilket styresystem taler vi lige om her?
Avatar billede jmch55 Nybegynder
04. marts 2010 - 12:46 #2
Windows xp
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
04. marts 2010 - 15:58 #3
OK, ja så er jeg blank. Jeg kører selv netværksprinter under XP uden problemer. Kun under Win 7 har jeg oplevet problemer.
Er det en decideret netværksprinter, eller er den koblet til via f.eks. en router med USB indgang?
Forsvinder driveren simpelthen hver gang?
Har printeren en fast IP-adresse? Det kan jo være fordi den skifter IP-adressen at den ikke virker...
Avatar billede jmch55 Nybegynder
04. marts 2010 - 22:26 #4
Det er en netværksprinter, der er delt med andre brugere. Når jeg installerer printeren igen, det er jeg nødt til for at kunne udskrive, kommer en dialogboks frem med oplysninger om at jeg installerer en ny driver. Det er helt ok, når jeg installerer printeren FØRSTE gang. Problemet er bare at jeg bliver ´smidt af´adgangen til printserveren, når jeg lukker computeren.
Jeg går ud fra at printeren/printerne/plotteren har en fast IP adresse?
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
05. marts 2010 - 09:35 #5
Kan du oplyse printerens navn og modelnummer?

Man må næsten gå ud fra den har fast IP-adresse, når den virker for de andre på netværket.

Forsvinder printeren under printere i kontrolpanelet, eller kan du godt vælge den når du skal skrive ud? Hvis du kan, så virker simpelthen den simpelthen bare ikke?
Hvis den godt nok er på listen i kontrolpanelet kan du højreklikke på den og vælge egenskaber. Vælg fanebladet porte. Hvad står der (ud for fluebenet)?
Avatar billede jmch55 Nybegynder
05. marts 2010 - 11:20 #6
PCOUNTER OG derefter printerens navn
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
05. marts 2010 - 22:21 #7
Den fik jeg ikke lige helt fat i ??!? :-)
Avatar billede jmch55 Nybegynder
06. marts 2010 - 10:50 #8
Jeg har forskellige printere/plottere installeret på min pc. De ligger alle på en printserver. Hver printer/plotter har deres eget unikke navn på printserveren. Det er ganske rigtigt hvad jeg skrev tidligere at der er flueben i PCOUNTER efterfulgt af printerens/plotterens unikke navn.
Hvis du er ude efter noget mere specifikt, må du gerne uddybe det nærmere. Jeg har meget lidt kendskab udi opsætning af pc til netværk.
Jeg kunne godt tænke mig vide hvordan man gør, det er en helt anden sag-:)
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
09. marts 2010 - 09:02 #9
OK, så porten hedder PCOUNTER. Hvis du vælger "konfigurer port" skulle du kunne se IP-adressen.
Men her er hvad jeg gør, når jeg installerer en netværksprinter.
Du skal ind under printere i kontrolpanelet.
Vælg "tilføj printer"
Du skal derefter vælge "lokal printer" og IKKE "netværksprinter".
Vælg "opret ny port", og vælg "Standard TCP/IP Port".
Du skal kende printerens IP-adresse, for den taster du så ind i feltet "Printernavn eller IP-adresse".

Nu skulle det gerne virke. Det gør det ihvertfald hos mig :-)
Avatar billede jmch55 Nybegynder
09. marts 2010 - 18:26 #10
Okay, tak for svaret - det vil jeg gøre når jeg kommer tilbage på pinden om en uges tid. Tak for hjælpen til nu.
Avatar billede jmch55 Nybegynder
18. august 2010 - 17:43 #11
Tak for hjælpen endnu engang