Avatar billede LLG Juniormester
14. marts 2010 - 14:36 Der er 6 kommentarer

Slumrer, men starter omgående igen. Hvorfor det?

Når jeg sætter min pc til at slumre, starter den omgående igen. Hvorfor det? Den går heller ikke i slumretilstand, efter 20 min , som jeg har bedt den om. Hvad mon er årsag til det. Det har nemlig virket.

MVH.
Avatar billede madiedk Nybegynder
14. marts 2010 - 14:37 #1
det er nok netværkskortet der vækker den. prøv at gå ind i kontrolpanel og slå fra så netkortet ikke kan vække computeren
14. marts 2010 - 15:00 #2
... prøv uden nogen som helst NETVÆRKSforbindelse (Stikket UD!)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2010 - 16:03 #3
Hvad med indstillinger i strømstyring. Kan der være modstridende indstillinger, der gør at computer starter med det samme?
Avatar billede LLG Juniormester
14. marts 2010 - 22:43 #4
Jeg har nu selv løst lidt af mysteriet. Under egenskaber for netkortet, strømstyring, skal fluebenet væk hvor der står: "Tillad denne enhed at vække computeren." Det har hjulpet så meget at jeg manuelt kan få den til at slumre. Den vil dog ikke selv gå i slumre efter den forudinstillede tid. Kun selv slukke skærmen. Der må være et eller andet der forhindre den, men hvad?
Avatar billede madiedk Nybegynder
14. marts 2010 - 23:15 #5
ja det var nu også det jeg refererede til.
Ang. at få den til at slumre efter den forudindstillede tid så kender jeg ikke til det.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2010 - 15:57 #6
Jeg er xp bruger, så jeg har heller ikke så meget mere at byde på.
Kender ikke opbygning af strømstyring på Vista.