Avatar billede plysbjorn Nybegynder
15. marts 2010 - 10:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Office 2007 makro print indstillinger

Hej Eksperter,

Jeg har behov for en makro der hæfter mine udskrifter fra excel eller word i venstre hjørne. Jeg har leget lidt med macro recorder, men får kun noget ubrugeligt ud af det som ikke rigtig virker - forstået således at den fint printer arket, men den hæfter ikke, med mindre der har været hæftet på det specifikke ark i forvejen. Excel gemmer udskriftsindstillinger.

Det er givet at printeren/kopimaskinen kan hæfte i hjørnet.

Er det overholdet muligt at lave en makro der håndterer udskrift med hæftning ? (hæftningen er vel printerspecifikt)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på rette vej.

På forhånd tak.

Mvh.
Plys
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. marts 2010 - 10:16 #1
Jeg tror, at du skal kigge på din printerindstilling i stedet.
Mange printere giver mulighed for at sætte div. indstillinger permanent som standard, så det er måske nærmere den vej du skal gå.
/ptj_11
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
22. marts 2010 - 11:51 #2
Printeropsætningen var også i mine tanker, men jeg ville helst have en makro så det ikke fik indflydelse på den generelle udskrivning.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. marts 2010 - 20:44 #3
Prøv at undersøge, om der eksisterer applikationsrettet software til dine prinetere.
Det kunne tænkes, at printerproducenten har tænkt i baner af, at styre udskrivningen af forskellige applikationer med hver sin software.
Ellers erder jo også mulighed for at sætte printerindstillingerne i både word og excel.
Hvis du sætter indstillingerne i et tomt dokument, og dernæst gemmer dokumentet som skabelon, så vil alle efterfølgende dokumenter dannet med baggrund i dine skabeloner, blive udskrevet med de samme indstillinger.
/ptj_11
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
23. august 2010 - 11:05 #4
ingen nyttig konklusion. Lukker spørgsmålet.