Avatar billede mchlbk Praktikant
15. marts 2010 - 22:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Max ram i XP?

Hej,

Mine forældres xp-maskine trænger til et skud ram.

Den har 512 mb, motherboardet understøtter 4 gb fordelt på 4 sokler. Jeg har spurgt Onkel Google til råds, men er stadig lidt i tvivl om, hvorvidt windows egentlig kan udnytte mere end 2 gb? Og i givet fald hvor meget mere?

Min fornemmelse siger mig, at de nok ikke vil mærke nogen forskel på 3 eller 4 gb, men jeg har ikke noget at have det i, så I er velkomne til at korrigere den opfattelse.

OS: Windows XP sp2 32 bit. Der har været problemer med at installere sp3, men jeg håber at få det på plads også. Processoren er en eller anden amd64, så det er lidt irriterende, at der ligger en 32-bit Windows på.
Avatar billede hcma Novice
15. marts 2010 - 22:32 #1
den kan udnytte 4 GB
dvs. at den reserveret/stjæler noget til systemresourcer, så du kun får ca. 3,5 gb at lege med
Avatar billede kimtheman Novice
15. marts 2010 - 22:35 #2
Xp 32 bit. Den kan understøtte op til 4 GB, mens jeg har læst det reelt nok kun vil bruge 3,5 GB.
Men vil mene 2 er fint nok, da jeg ikke regner med dine forældre går total Pc amok.
Det skulle da lige være at bundkortet understøtter dual så ved jeg ikke om man ville få mere ud af at smide 4 ens blok i.
Men da det måske er DDR så er prisen jo lidt mere pr. Gb så mon ikke så ens blok på 1 gb er fint.
Avatar billede kimtheman Novice
15. marts 2010 - 22:37 #3
(manglede "Men da det måske er DDR så er prisen jo lidt mere pr. Gb så mon ikke to ens blok på 1 gb er fint.")
15. marts 2010 - 22:58 #4
(Det vil sandelig også være på tide at få SP3 instaleret + efterfølgende MANGE opdateringer!!!)
Avatar billede kimtheman Novice
15. marts 2010 - 23:05 #5
Ja opdatere altid på windows update, fuldt ud for vigtige opdateringer.
Avatar billede mchlbk Praktikant
17. marts 2010 - 00:13 #6
Ok, mange tak for input. Jeg smider 2 gb mere i, det er nok rigeligt til deres behov. (Ja, det er DDR.)

Hcma og Kimtheman smid lige svar, så får I points.
Avatar billede kimtheman Novice
17. marts 2010 - 10:49 #7
Svar
Avatar billede hcma Novice
17. marts 2010 - 15:48 #8
svar