Avatar billede mullexp Nybegynder
16. marts 2010 - 12:42 Der er 5 kommentarer

Warring ved ny bruger i MS AD - Havd betyder fejlen og havd gøre man ved den.

Hej

Når jeg opetter en bruger i AD på min Windows server 2003 får jeg denne fejl.

Windows cannot verify that the user name is unique because the following error occurred while contacting the global catalog:
The server is not operational.
Windows vill create this user account, but the user can log on only, after the user name Is verified to be unique. Make sure the global catalog is available.

Hvad gør jeg for at få fejlen væk.
Avatar billede arnholst Nybegynder
16. marts 2010 - 12:50 #1
Kunne lyde som om din Global Catalogue server er i stykker. Hvor mange domain controllere har du og er der nogen af dem der er Global Catalogue servere ??
Avatar billede mullexp Nybegynder
16. marts 2010 - 13:05 #2
Vi har en DC.

Global Catalogue server er det service som måske skal genstarts.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. marts 2010 - 16:09 #3
åbn Active Directory Sites and Services og åbn NTDS Settings for din server. Der kan du sætte kryds i "Global Catalog"
Avatar billede mullexp Nybegynder
17. marts 2010 - 12:05 #4
Det virker tak. Send et svar
Avatar billede riversen Nybegynder
17. marts 2010 - 20:24 #5
Velbekom. Behold bare point.