Avatar billede mullexp Nybegynder
17. marts 2010 - 12:14 Der er 5 kommentarer

Flyning af terminal licenser fra en MS Server 2003 til en anden 2003

Hej

Vi har en server med 5 Terminal server licenser. Som vi gerne vil havde flyttede over på en ny og mere kraftig server.

Kan man det.
Hvis ja hvordan.

evt et sted hvor man kan læse op på det.
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2010 - 12:59 #1
Kører Licensserveren på samme maskine som TerminalServeren ? Hvis Nej, så installer den nye TerminalServer og den vil finde den nuværende Licensserver.

Hvis Ja, så installer den nye server og akriver Licensing serveren og installer licenserne igen og kan du ikke det så vil den fortælle dig hvem du skal kontakte hos Microsoft for at aktivere dem
Avatar billede mullexp Nybegynder
17. marts 2010 - 14:25 #2
nu er begge servere linket via licence server MEN hvordan flyttes de fysisk (open license) til den ny. Fordi når man slukker den gamle server så er licenser væk.
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2010 - 14:49 #3
Ja, hvis du slukker den gamle License server så ryger de men ikke hvis du kan slukker TerminalServeren, jeg har fx. 1 License Server men 2 Terminal Servere som bruger den
Avatar billede mullexp Nybegynder
17. marts 2010 - 15:42 #4
Men i vores opsæt er License server og Terminal server på sammen server.
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2010 - 16:17 #5
Okay, det var jeg spurgte om.

Installer den nye TerminalServer og installer Licensing, begynd at tilføje licenser som man skal og vælg at det er en Open License osv. hvis der ikke må køres en aktivering af dem vil der komme et telefon nummer til Microsft.

Her sidste uge glemte jeg at vores Licensing Server lå på noget hardware som vi slukkede for og derved kom til at nedlægge vores Licensing Server så da jeg installerede den igen på nyt hardware og tilføjede licenserne uden problemer.