Avatar billede bubbaa Nybegynder
19. marts 2010 - 09:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer går ned/stand by

Efter jeg har installeret windows 7 er min pc begyndt at gå ned i perioder. Det ser ud til den går i standby. Jeg kan stå og bruge den, men lige pludselig slukker lyset i skærmen, og lampen på skærmen ændrer farve, ligesom når der ikke sendes signal til den. Jeg kan kun få liv i pcen igen, ved at resette.

Min pauseskærm står til 5 minutter.
Strømstyringsplan til balanceret. Skærmen er sat til at slukke efter ti minutter og slumre sat til aldrig.
Det er først for nylig jeg har sat pauseskærmen til. Problemet var der også inden.
I starten da jeg installerede windows 7, havde jeg slumring sat til, men der kan jeg ikke få liv i min pc igen.
Avatar billede scarmagedon Nybegynder
19. marts 2010 - 09:07 #1
mit bud ville være at du skulle gå din hardware igenem for fejl også måske geninstallere windows? da jeg selv bruger windows 7 ultimate uden nogle problemer men det lyder mere som om din pc er hved at brænde sammen har selv prøvet det et par gange efter hånden..:)så prøv måske os at åbne den og støve den a ellers så sæt din pc til høj ydeevne og se om det samme sker..:)
Avatar billede bubbaa Nybegynder
19. marts 2010 - 09:18 #2
Jeg har kørt memory test, uden at finde fejl.
Når jeg siger lige har installeret windows 7, så er det egentlig et halvt år siden. Det er bare først nu, jeg for alvor er blevet træt af det, da jeg har fået tid til at finde det.

Her til morgen hvor min pc gik ned, havde jeg kun chrome kørende, så den går også ned, når den slet ikke bliver belastet.

Jeg prøver at støvsuge den en gang, og derefter presse den lidt.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
19. marts 2010 - 13:46 #3
Den går ikke ned af at køre 3dmark.
Avatar billede scarmagedon Nybegynder
23. marts 2010 - 08:26 #4
så er den sidste mulighed at der er en software malfunktion.. og vis der er et havlt år siden lyder det også mere sandsynligt da de ikke havde styr på alle fejlene i windows 7 endnu der..:)
men vil på nu værende tidspunkt foreslå at geninstallere windows fra bunden og ikke bare lave en reparation eller opdatering altså formatere hele dit c: til fuldstændigt blankt!...:)
Avatar billede bubbaa Nybegynder
23. marts 2010 - 22:33 #5
Det kan selvfølgelig være en fejl i installationen. Men jeg vil jo ende ud med at få de samme opdateringer. Så umiddelbart burde der ikke være fejl i mit windows. Det er en standard windows 7 ultimate jeg har installeret.
Avatar billede scarmagedon Nybegynder
24. marts 2010 - 09:33 #6
det er det eneste jeg lige kan komme på har en kammerat der har samme problem. og det hjalp da han gjorde det..:)
Avatar billede bubbaa Nybegynder
31. marts 2010 - 15:14 #7
Jeg har købt en ssd hvor jeg har smidt midt styresystem over på. Den har ikke gået ned siden. Det er ikke en geninstallation, men en nøjagtig kopi af den gamle partition.

Jeg kørte raid før, måske det der ikke arbejdede godt sammen med windows 7, men nu må vi se om den gør det igen.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
21. maj 2010 - 08:28 #8
Det var mine raid diske som windows ikke kunne håndtere. Min pc er ikke gået ned siden jeg migrerede mine data til en ssd disk.