Avatar billede lisbaj Praktikant
19. marts 2010 - 17:27 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Sep 2 Vista vil ikke instalerer sig

Hej... hjælp..er du der karise_larry !
Hjælper lige min gamle mor med at opdatere hendes bærbar Medion, den har enenu ikke fået Service Pack 2 på. Hver gang jeg forsøger gør den intet.
Jeg har strøm på
Jeg har Lan forbindelse til,
den siger at den er igang med at hente, men intet ske,0 % bliver hentet.
VH Lis
19. marts 2010 - 17:39 #1
Hent pakken manuelt ->
M$ ServicePack2 til Vista -> (32bit) -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d
M$ ServicePack2 til Vista -> (64bit) -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=8ad69826-03d4-488c-8f26-074800c55bc3

og gem filen et passende sted.
Luk alle programmer + internet forbindelsen.

Find SP2 filen du gemte før; højreMUsseTast "Kør som Administrator..." ...

---

Hvad så ?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. marts 2010 - 17:59 #2
Jeg mener ikke den er på dansk endnu??
http://www.pcworld.dk/blogs/Windowsbloggen/1761?a=blog&i=9
19. marts 2010 - 18:03 #3
Citat fra ovenstående: Skrevet af Benjamin Steengaard Rasmussen, 10. marts 2009 kl. 09:01 *S*
19. marts 2010 - 18:08 #4
Dato for udgivelse: 22-06-2009 ... Så det er vist på tide ...
Avatar billede poko1 Ekspert
19. marts 2010 - 18:09 #5
SORRY
Avatar billede lisbaj Praktikant
19. marts 2010 - 18:52 #6
Super .. TAK, er igang med at hente ned.. :-)
Avatar billede Mikkarh Nybegynder
19. marts 2010 - 19:46 #7
altså jeg havde samme problem , men efter den har stået på 0% så efter ca. 13 min. begyndte min at hente ned , men ja manuelt er da os nemt , bare husk at når du har hentet den og installeret den , så kør windows update et par gange , der er mange filer der skal hentes bagefter :)
Avatar billede lisbaj Praktikant
19. marts 2010 - 20:52 #8
øv hjalp ikke..
efter lang tid godkendte jeg licensen osv.
men fik igen fejl om ingen opdatering var gennemført..
fejl 0x80070490
siger det noget.
Jeg havde slukket for internettet
prøvede også at slå sikkerheden fra
har tjekket der er plads nok på C:
???
19. marts 2010 - 21:10 #9
Hmmm...

Under allle omstændigheder, så gennemfør denne pakke ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
19. marts 2010 - 21:12 #10
og/eller ->

1. Sæt Windows cd'en i drevet. Når den popper op så luk den ned med krydset i øverste højre hjørne
2. Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
3. Der kommer en bjælke så længe scanningen kører, og når den er færdig, forsvinder den igen, og du får ikke andre meldinger.
4. Genstart computeren

Og prøv SP2'en igen...
Avatar billede lisbaj Praktikant
20. marts 2010 - 11:45 #11
Hej.
her er Hijack logfil:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 07:11:40, on 20-03-2010
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18882)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Program Files\Launch Manager\OSD.exe
C:\Program Files\Launch Manager\WButton.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynMedion.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10d.exe
C:\Windows\System32\mobsync.exe
C:\Users\Anna\Desktop\HJ ælp\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dinfrikirke.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.4.4525.1752\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] "C:\Program Files\Launch Manager\LaunchAp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] "C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] "C:\Program Files\Launch Manager\OSD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Program Files\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UVS10 Preload] C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead VideoStudio SE DVD\uvPL.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [toolbar_eula_launcher] C:\Program Files\GoogleEULA\EULALauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BrowserChoice] "C:\Windows\System32\browserchoice.exe" /run
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_60D6097707281E79.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Børnesikring... - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73C00} - C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra button: (no name) - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\FSPC\fspcmsie.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Børnesikring... - {200DB664-75B5-47c0-8B45-A44ACCF73F01} - C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\FSPC\fspcmsie.dll
O13 - Gopher Prefix:
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\TDCSikkerhedspakke\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: lxcz_device -  - C:\Windows\system32\lxczcoms.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: WisLMSvc - Wistron Corp. - C:\Program Files\Launch Manager\WisLMSvc.exe

--
End of file - 7646 bytes

------------------------------------

2. Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK ..

... prøvede men der skete intet, jeg havde skiven fra Windows inde.

VH Lis
20. marts 2010 - 12:02 #12
Mht 2. -

[Start] [Kør]
I boxen skrives CMD Enter

I denne CMD box skrives

sfc /scannow

Hvad så ???

---

Denne  [BrowserChoice]
http://www.browserchoice.eu/BrowserChoice/browserchoice_da.htm
ting ka' du også bare smide UD!

Samt evt. ICON på skrivebordet -> [Valg af webbrowser] -> SLETTES

---
Avatar billede lisbaj Praktikant
20. marts 2010 - 13:56 #13
får at vide at jeg skal være administrator, men det er jer.

C:\Users\Anna> (her skriver jeg sfc /scannow

???
20. marts 2010 - 14:02 #14
Nå - for P***** - det er jo Vista *S*

Sådan:

1. Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
2. Skriv: SFC.exe /Scannow > Enter
3. Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det
4. Genstart computeren

PS: Alle alm. Vista brugere er 'kun' ½ administrator...
Avatar billede lisbaj Praktikant
20. marts 2010 - 17:50 #15
fik repareret noget ved dette og fik genstartet.
Har igen gået af nettet, kørt den downloadede SP2 som adm, osv.
Efter alle tilladelser og accept kom meldingen:
opdateringen blev ikke installeret.
øv. nu kører mit tog snart, så det må nok vente...
VH Lis
20. marts 2010 - 18:02 #16
1. Download denne fil -> http://www.kortelinks.dk/?HPOOH - gem et sted du kan finde igen i næste linie
2. Højreklik på WindowsUpdate-Reg.cmd og vælg "Kør som administrator..."
3. Genstart normalt.

Kryds fingre *S* ...
20. marts 2010 - 18:03 #17
1. Download denne fil -> http://www.kortelinks.dk/?HPOOH - og gem et sted du kan finde igen i næste linie
2. Højreklik på WindowsUpdate-Reg.cmd og vælg "Kør som administrator..."
3. Tjek Windows Update.
Avatar billede lisbaj Praktikant
20. marts 2010 - 20:14 #18
sorry... hjalp heller ikke.
snakkes senere..
20. marts 2010 - 20:43 #19
(Hmmm... andre i denne tråd ?)
Avatar billede lisbaj Praktikant
25. marts 2010 - 00:23 #20
Håber jeg må vende tilbage når jeg har den PC i Jylland foran mig igen...måske der er endnu en mulighed ??
.... og så sagen kan blive lukket og du kan få dine point !!!
VH Lis
25. marts 2010 - 07:06 #21
(Hmmm... andre i denne tråd ?)
Avatar billede lisbaj Praktikant
27. maj 2010 - 23:28 #22
på torsdag får jeg fat i den berømte Pc, så måske spørger jeg om hjælp igen!!!!
Avatar billede lisbaj Praktikant
19. september 2010 - 21:02 #23
Lukker tråden... har ikke fået ordnet denne PC endnu, ærgeligt - gad vide hvad der er galt???