Avatar billede jordandk Nybegynder
19. marts 2010 - 23:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skyline problem

Hej.

Efter være flyttet på landet, har vi fået skyline som udbyder. Mit problem er jeg simpelthen ikke kan blive connectable længere. Har ringet til dem, og bedt dem åbne for port 50500. Og har de også gjort.

Ellers er dette sakset fra deres hjemmeside

"Er der lukket for nogle porte på SkyLine?

Ja, for at have en sikker firewall, er der lukket for alle porte.

Hvordan åbner jeg for en port på SkyLine?

Hvis PC'en opsættes manuelt med følgende IP adresse oplysninger, er der åbnet for alle porte. Det er derfor vigtigt at sikre PCen med firewall, da firewallen i indendørsenheden er slået fra.
IP adresse: 192.168.1.50
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1"

Og

"Kan jeg bruge min egen router?

Ja, det er muligt at tilkoble egen router. Bemærk dog at tilslutning af egen router SKAL gøre i forlængelse af SkyLines udstyr. Hvis den tilsluttede router tildeles fast ip (se nedenfor), vil alt trafik videresendes hertil igennem SkyLines udstyr.
Vær opmærksom på at den tilsluttede router skal uddele ipadresser anderledes end 192.168.1.x, da det skal være forskelligt fra SkyLines ip-scope.

Fast ipadresse til egen router:
IP adresse: 192.168.1.50
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Disse oplysninger kan også indtastes på din pc (i stedet for egen router), hermed vil alt trafik blive videresendt direkte hertil igennem SkyLines udstyr."

Jeg har så valgt koble min egen Dlink dir-615 router på for at gøre det trådløst.

Har konfigureret min dlink til den ip adresse de oplyser (192.168.1.50) og derefter deaktiveret dhcp i min dlink + åbnet for porten i dlink.

Internettet virket fint nok, men er bare ikke connectable.

What to doo? Ved at få grå hår efterhånden.

Mvh Jordan
Avatar billede jordandk Nybegynder
07. april 2010 - 14:37 #1
fandt selv ud af det. Tak for hjælpen drenge.
Avatar billede S-Larsen Nybegynder
02. juli 2010 - 19:21 #2
Så bliver jeg lige nød til, at spørge dig - hvordan fik du liv i alle porte? Jeg har selv prøvet med ip-adressen 192.168.1.50 og neeej, port 10001 og port 10003 virker ikke. Port 80, 21 osv. virker godt :S