Avatar billede Plydsen Praktikant
23. marts 2010 - 22:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installering af Java

Hi derude! - Jeg har problemer med download af Java ver.6 Update 18.
Den downloader tilsyneladende men afslutter med fejlmeldingen: "Wrapper, createFile failed with error 3.: Den angivne sti ikke fundet"
Jeg har arbejdet på en løsning et par aftener nu, men kommer ikke ud af stedet, så hjælp er yderst velkommen.....

Bedste hilsener, Plydsen
24. marts 2010 - 06:29 #1
Generelt:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Plydsen Praktikant
24. marts 2010 - 17:58 #2
Nå ja selvfølgelig, undskyld!: Windows XP
24. marts 2010 - 19:16 #3
Avatar billede Plydsen Praktikant
24. marts 2010 - 20:21 #4
Hej karise_larry!

Det er meget mærkeligt. På Tilføj/Fjern-programmer har jeg java stående to gange: Java 6 update 13 og Java 6 update 7, og jeg kan ikke fjerne nogen af dem; "FJERN"-knappen vises slet ikke.
Der er dog den mulighed at de i virkeligheden ikke eksisterer; de findes nemlig ikke i PCens Denne Computer: C drev eller på TotalCommander eller på ZsoftUninstaller.
Hvad tror du?

Plydsen
24. marts 2010 - 20:47 #5
Oprydning med ->

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

Med CCleaner - Værktøjer - Afinstall programmer
Find omtalte JAVA 'halløj' - "Kør afinstallering..."
Hvis den ikke vil gå igennem, så brug "Slet element..."

---

Prøv så lidt igen ?
Avatar billede Plydsen Praktikant
24. marts 2010 - 21:10 #6
Afinstalliering giver ikke resultat...
Slet element duer heller ikke, melding: Kan ikke slette msi installationsfil...
Siger det dig noget?

Plydsen
24. marts 2010 - 21:20 #7
Avatar billede Plydsen Praktikant
24. marts 2010 - 21:54 #8
Hej igen...
Så er jeg såvidt.
Har kørt Windows Installer Cleanup. Den lader til at være "krads" omgang, ikke desto mindre kan jeg stadigvæk ikke afinstallere/slette i CCleaner:
Melding ved afinstallation: Error 2 den angivne sti ikke fundet.
Melding ved slet element: kan ikke slette msi installationsfil

m.v.h.
24. marts 2010 - 22:02 #9
Hmmm...

(Andre i denne tråd ? Uden at skulle pille i RegBasen manuelt ?)
Avatar billede Novice-1 Seniormester
25. marts 2010 - 01:49 #10
java må jo være installeret fra  starten. Funderer over om kommandoen i kør: sfc /scannov kan udbedre problemet
forudsætter CDén sættes i -se eventuelt mere på www.spywarefri om den komando

Det var blot en tanke jeg fik. Eksperterne her ved givetvis om ideen kan være en genvej til at løse problemet

søgte du at opdatere du via kontrolpanel eller http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml
-min viste en periode en fejl version
-når jeg så søgte at opdatere fortalte den at programmet var opdateret

har du for øvrigt prøvet at chekke her hvad de siger om java
Avatar billede Novice-1 Seniormester
25. marts 2010 - 01:51 #11
Avatar billede Plydsen Praktikant
25. marts 2010 - 08:04 #12
Hej igen..

Der er her til morgen kommet nye problemer til, idet systemet ikke vil installerer en række sikkerhedsopdateringer automatisk sendt fra MS. Jeg tror, at jeg vil smide håndklædet i ringen, og lave en systemgendannelse. Det kan gøres, uden at jeg mister for meget vigtigt. Maskinen kørte fortræffeligt indtil jeg opdaterede på Java, og jeg forventer så i hvert fald at kunne komme tilbage dertil. Så må vi se.
Tak novice-1.. jeg prøvede at køre dit link. Men uden resultat. Og endelig tak til karise larry for dit store arbejde.. en skam blot at det ikke virkede.... det havde du fortjent. Ha det godt!

m.v.h. / Plydsen
Avatar billede Plydsen Praktikant
25. marts 2010 - 08:42 #13
Hej Igen....
Lige en slags afrunding. Det lykkedes mig ikke at finde et gendannelsespunkt der var ideelt. Så jeg har valgt det næstbedste, og det har skaffet mig af med en af de mislykkede opdateringer nemlig: Java 6 update 7. Tilbage er så 6 update 13. Det er også lykkedes at få MS opdateringerne til at virke igen.
Nu skal jeg på arbejde, men jeg lukker ikke tråden før jeg lige ser om det er muligt selv at komme videre...
m.v.h. / Plydsen
25. marts 2010 - 09:46 #14
Ping...
(Dette er så et "svar" fra mig..."
Avatar billede Plydsen Praktikant
25. marts 2010 - 20:04 #15
Så virker det hele endeligt.
Jeg ved ikke helt hvad der er gået forud, jeg startede blot op, gik til Java siden og lavede et download. Og denne gang virkede det så.....
Endnu engang tal til dig karise_larry og tak også til Novice-1
Bedste hilsener / Plydsen