Avatar billede TheLibrarian Mester
25. marts 2010 - 14:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kombination af to HVIS-formler

Jeg har brug for en kombination af to HVIS-formler, tror jeg.

Det jeg ønsker er at der i målcellen (Q3) skal stå et 1-tal hvis en af følgende udsagn er sand: O3=1 eller P3=1.

Hvordan klarer jeg den?

Jeg har forsøgt med en ELLER formel, men den kolliderer med en allerede eksisterende datavalidering, der gør at der i felterne ikke kan indtastes andet end 1-taller.
Avatar billede martpe Nybegynder
25. marts 2010 - 14:31 #1
=IF(P3=1;1;IF(O3=1;1;0))

Her et bud
Avatar billede supertekst Ekspert
25. marts 2010 - 14:40 #2
=HVIS(ELLER(O3=1;P3=1);1;"")
Avatar billede Henry Poulsen Mester
25. marts 2010 - 15:13 #3
Du kan også gøre det således:
=HVIS(ELLER(O3=1;P3=1);1;"")
måske skal du bruge If/or istedet for Hvis/eller
Avatar billede TheLibrarian Mester
26. marts 2010 - 08:16 #4
Tak :-)
Avatar billede TheLibrarian Mester
26. marts 2010 - 08:25 #5
Hvordan kan jeg se hvem jeg faktisk giver pointene til her... det er lidt svært når der er to ens svar, for så er det vel først-til-møllen princippet det gælder?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2010 - 08:32 #6
TheLibrarian >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)

Når du har fået hjælp, ber du hjæperen om at sende et "Svar" som du efterfølgende accepterer.

I dette spørgsmål er det for sent, da du selv har taget point tilbage.
Det kan du rette op på, ved at oprette et spørgsmål med point til hjælperen, ligesom jeg har gjort her: http://www.eksperten.dk/spm/891174

Husk at skrive, hvem du ønsker at tildele point.  :-)
Avatar billede Henry Poulsen Mester
26. marts 2010 - 08:41 #7
TheLibrarian >>  Send points til Supertext
Avatar billede TheLibrarian Mester
26. marts 2010 - 08:58 #8
Tak, jeg har oprettet et nyt spørgsmål, så jeg kan få styr på pointene :-)