Avatar billede mchlbk Praktikant
25. marts 2010 - 22:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Har brug for ny XP OEM disk. Hvordan?

Howdy,

Jeg har en 4-5 år gammel pc stående. Den blev leveret med XP, men under alskens pjat og pjank har jeg på et tidspunkt formatteret disken incl. recovery-partitionen. Mente ikke det var et problem, da jeg havde brændt en recovery-dvd, men den viser sig nu at være defekt.

Jeg har nu brug for at geninstallere XP. (Det skal være XP, den kan max. tage 2 gb ram.) Klistermærket med OEM-nøglen er intakt, men hvordan får man mon fat i en skive med XP på?

Iflg. Google skulle man kunne bruge en hvilken som helst OEM-skive med nøglen, men hvis det kan lade sig gøre at fremskaffe den på anden måde vil jeg helst ikke downloade en piratkopi.

Synes umiddelbart ikke Microsofts hjemmeside leverer en løsning.

Idéer?
Avatar billede off-line Nybegynder
25. marts 2010 - 23:27 #1
Vil bare gøre dig opmærksom på, at du ikke bare kan bruge en xp
OEM. Den skal være helt mage til. d.vs. Home eller Pro og med
eller uden servicepacks nr.x.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 07:09 #2
Jeg kan hjælpe, hvis du er iteresseret så kontakt mig på  mail@helgec.dk
Avatar billede mchlbk Praktikant
09. april 2010 - 09:30 #3
Hej igen.

Beklager fraværet - påske mv.

Tak for indlæggene, jeg mailer lige #2 og hører.

Lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu...
Avatar billede mchlbk Praktikant
21. april 2010 - 22:25 #4
Giv et svar Helge, så får du points.
Avatar billede mchlbk Praktikant
01. maj 2010 - 09:53 #5
Jeg lukker.