Avatar billede janpersson Praktikant
30. marts 2010 - 12:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

toshiba satelite pro P300-25W total formatering af HD

Hej med jer

Jeg har lge købt en toshiba satellite pro P300-w25 og desværre  bedt om ae opgradering til win7 :o(
det fungerede ikke (jeg kunne ikke installerer office 2007 og div. programmer)
så indvesterede jeg i en win7 men pcen vil ikke lade mig installere den
har dog også prøvet med en kopi af win7 uden held (det kunne jo være original cd'en det kunne være galt med)

Jeg har prøvet at boote med partition magic men det får jeg heller ikke lov til ej heller med F disk

hvad gør jeg??

Jeg er intresseret i en helt ren HD til at starte op på

venligst
Jan
Avatar billede janpersson Praktikant
30. marts 2010 - 12:22 #1
I øjeblikket er HD delt op i 2 stk. en på 1,46GB og en på 371,14 GB og jeg kan ikke gørre noget ved den på 1.46 GB
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
30. marts 2010 - 12:27 #2
Den partition der fylder 1.46 gb indeholder højst sandsynligvis en original kopi af det styresystem som følger med computeren. Du kan installere det ved at trykke f8 eller f12 under opstart.

Hvis du virkelig vil have en helt ren harddisk har du flere muligheder, en af dem kunne være Active Kill Disk

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

På mig virker det dog underligt at du ikke kan "få lov" til at installere windows 7, hvad sker der når du sætter windows 7 cdén i og prøver at boote fra dem ?
Avatar billede janpersson Praktikant
30. marts 2010 - 12:38 #3
File:\boot\bcd
status: 0xc000000f
Info: an error occurred whilw attempting to read the boot configuration data
Avatar billede janpersson Praktikant
30. marts 2010 - 12:40 #4
ang. office 2007 var det noget med instalationsprogrammet ikke understøttede sprogpakken selvom både os og office er dansk
Avatar billede janpersson Praktikant
30. marts 2010 - 12:41 #5
jeg har en ide om at noget er gået galt da forhandleren har opgraderet fra vista til win7
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
30. marts 2010 - 12:56 #6
Google > File:\boot\bcd

Vælg øverste link på listen

Læs om gutten der har præcist det samme problem som dig

"
I tried to boot it up this morning and I have the following black screen error:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause.

File: \Boot\BCD
Status 0xc000000f

An error occurred while attempting to read the boot configuration data.
"

Se hvad der er af svar, og iagtag at hans problem blev løst af den hjælp han fik

Gå nu til det link som personen foreslog
http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Repairing+the+Windows+Vista+Bootloader

Følg intruktionerne og løs problemet :)
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
30. marts 2010 - 12:58 #7
og hvis du så overikøbet har gode manere, ville du hurtigt oprette en profil på det pågældende forum og skrive tak for løsningen :P
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 19:34 #8
Problemet er at du ikke booter fra dit DVD-drev, gør det, og gå så frem efter denne guide http://www.helgec.dk/vista-install.html vær især omhyggelig fra figur 6 og fremefter, jeg ved godt at guiden er til Vista men det er samme fremgangsmåde i Windows 7
Avatar billede janpersson Praktikant
30. marts 2010 - 20:00 #9
jeg booter fra DVD drevet

Larrys fremgangsmåde virker desværre heller ikke

og Killdisk klarer heller ikke problemet

det tættest jeg er kommet er at tage fruens recovery cd til vista det fungerer, men nu hvor jeg har investeret i win7 vil jeg da gerne ha' det til at virke ;o)

fejlmeddelesen kommer straks pe'en booter fra dvd drevet
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 20:36 #10
Du kunne jo også prve det som jeg skrev, men valget er dit
Avatar billede janpersson Praktikant
31. marts 2010 - 08:07 #11
Helgec
Problemet er at pc'en kommer aldrig så langt.
den er sat til at boote fra DVD Drevet skiven bliver sat i og pc'en genstartes og vupti fejlmeddelsen kommer

File: \Boot\BCD
Status 0xc000000f
An error occurred while attempting to read the boot configuration data.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2010 - 08:56 #12
Jeg har forstået dit problem, men hvis du får en besked med indholdet "File: \Boot\BCD" så er jeg rimelig sikker på at maskinen forsøger at boote fra noget hvorpå der har været en Vista / Windows 7 installation, altså din harddisk. Hvis du er sikker på at din installations-skive er i orden, så tjek DVD-drev og kabler til DVD-drev, prøv evt at boote fra USB-nøgle
Avatar billede janpersson Praktikant
03. april 2010 - 13:07 #13
Kan det være rigtig´t, at hvis jeg har en vista 32 bit ver. der er opgraderet til win7 32 bit ver. så kan man ikke starte forfra med en win7 64 bit ver.
Avatar billede janpersson Praktikant
02. september 2010 - 19:58 #14
????