Avatar billede nizling Nybegynder
30. marts 2010 - 13:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win7 Brugernavn ukendt

Goddag eksperter (: ..

Her på mit arbejde har jeg fået en opgave i at sætte en novell client op til en af de ansatte.

hele humlen er at jeg har installeret novell (win7) og groupwise...
Da jeg genstarter computeren virker det fint med novell login og når den så hopper videre til at man skal intaste det Lokale brugernavn samt pass har den slette brugernavnet... nu tænker i sikkert "nemt nok, du indtaster det da bare igen" men .... for der er et men ^^... Jeg lagde ikke mærke til hvad det var til at starte med og hun kan ikke huske hendes brugernavn.. og dermed er man faktisk låst fuldstændig i login prosseduren..

Det jeg spør til er en løsning eller nogen der kan fortælle mig hvor man kan se hvilke brugere der eksitere lokalt på denne computer uden at man er kommet videre end til login skærmen..

Mange tak på forhånd.. (:
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
30. marts 2010 - 13:53 #1
Så dit spørgsmål er "hvordan tilgår jeg listen over brugere på systemet uden nogen former for rettigheder til det" - ?
Avatar billede nizling Nybegynder
30. marts 2010 - 13:54 #2
Kan man godt kalde det..

Fik en tanke.. er der mulighed for at logge ind som administrator ? ..
Avatar billede Poul Koch Ekspert
30. marts 2010 - 14:38 #3
så må du igang med dette
Super Administrator!
Gå til start Alle programmer Tilbehør
Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
skriv  Net user administrator /active:yes
Tryk ok.log af og på igen som administrator

Hvis du vil tilbage!
skriv  Net user administrator /active:no
log af og på igen
Avatar billede nizling Nybegynder
30. marts 2010 - 15:05 #4
Citat fra selve spørgsmålet

"Jeg lagde ikke mærke til hvad det var til at starte med og hun kan ikke huske hendes brugernavn.. og dermed er man faktisk låst fuldstændig i login prosseduren.."

dette vil sige at jeg ikke kan komme ind på selve computeren ..

det jeg søger efter er en måde at aktivere administrator kontoen uden at være logget ind overhovedt eller en måde at se eksisterende brugernavne på..
som i dette tilfælde kun et ét enkelt
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 19:38 #5
Kan diot spørgsmål koges ned til at du ønsker at se brugernavne på en Win 7 installation ??
Avatar billede nizling Nybegynder
31. marts 2010 - 09:12 #6
Det kan det sagtens men nu ville jeg lige give jer grunden til hvorfor mit spørgsmål lyder sådan..
Avatar billede nizling Nybegynder
31. marts 2010 - 11:06 #7
Det lykkedes sku for mig ...

Løsningen er:

Start computeren og indlæs fejlsikret tilstand ved at trykke F8 inden windows splash screen kommer frem... generelt bare tryk F8 gentagende under hele opstarten.. du vælger så fejsikret tilstand og derefter vil den logge ind på computeren uden videre .. her går man så bare på dit drev og under brugere og ser brugernavnet der.. (: