Avatar billede nohvok Nybegynder
02. april 2010 - 02:51 Der er 3 kommentarer

System Restore Partition

Hej Eksperter,

Jeg skal til og formatere min bærbar, og nu arbejder jeg til dagligt i en computer afdeling hvor der tit skal laves Recovery på diverse bærbare, og så er det jo HP, acer osv. har været så smarte og lave en Recovery Partition som bare ved et enkelt tryk, HP eksempel alt+F10, så genskaber den styresystemet til fabriks instillinger.

Så jeg tænkte på om man ikke selv kan lave sådan en Recovery / System Restore. Til mine fabriks instillinger.?
Jeg ved man kan lave en installations CD hvor man installere div programmer osv. ved hjælp af nLite. Men min tankte var jo at slippe for det CD brug.

Jeg har dog ledt på google og syntes ikke jeg kan finde noget brugbart til at finde ud af hvordan man opretter sådan en System Gendannelse disk på sin harddisk.

Så det korte af det lange:
1. Hvordan laver jeg en Partition den booter fra hvis jeg eksempelvis trykker alt+F10 ved boot.
- Det skal lige siges jeg har en MyBook pc uden Windows installeret fra forhandleren.
2. Hvordan tilføjer jeg div. ekstra programmer i Windows installationen, eksempelvis: Messenger, Skype, Firefox og div. drivere. (ved brug af nLite i dette tilfælge?)
3. Hvordan skjuler man partitionen?

Håber i kan hjælpe eller komme med gode råd.

Med Venlig Hilsen
Morten
Avatar billede nohvok Nybegynder
03. april 2010 - 09:11 #1
Hiver lige op i den igen til dem der ikke har set den.

Er der slet ingen eksperter på dette område? :)
Avatar billede slasko Nybegynder
07. april 2010 - 14:11 #2
Hejsa
Jeg har set at Acronis har eller havde på et tidspunkt mulighed for at oprette en recovery partition.
Avatar billede nohvok Nybegynder
09. april 2010 - 15:46 #3
Tak for dit svar,
Ja jeg har også set at Arconis har lavet noget der laver en Recovery Partition.

Men så vidt jeg har læst mig ti ler det kun hvis man køber dette program man kan gøre det.

Så vil se om jeg ikke kan finde et gratis program der kan gøre det. Eller om man kan gøre det via windows?
Jeg bruger Windows 7 bare lige så det er sagt.