Avatar billede Skillzmize Nybegynder
02. april 2010 - 18:46 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fjernbetjening virker ikke

Min kærestes lillebror kastede hendes fjernbetjening ind i væggen, og derefter har den ikke virket.. vi har skiftetr batterier for at sikre os. Men.. Kan det være jeg skal lodde den igen? der er ikke noget der er knækket.. Sådan lige umiddelbart i hvert fald :)
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
02. april 2010 - 18:56 #1
Jeg kan desværre ikke svare.
Meeen - gi' din kærestes lillebror 5 kolde tæer bag i, men ikke når kæresten ser på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2010 - 19:18 #2
Man er nødt til at skille den ad for at se det. Kan være en printplade der ikke har kunnet klare "trykket" da den røg ind i væggen. Et alternativ er at købe en universal fjenbetjening til apparatet.
PS. Du husker lige at vende tilbage til de gamle tråde, for at få dem afsluttet ikke?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
02. april 2010 - 19:45 #3
Har skildt den ad, og der er ikke lige umiddelbart noget at se på printpladen. Det skulle da lige være i de baner "inde" i pladen, men det kan man jo ikke gøre så meget ved.

Har prøvet med en universal-fjernbetjening, og der findes ingen kode til det her fjernsyn. Ikke hvad jeg lige kunne finde i hvert fald.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2010 - 20:25 #4
Nogle gange kan man sætte den til at søge koder igennem, ved at holde power kanppen nede på universal fjenbetjening. Det er dog ikke alle der har den funktion.
Avatar billede enriko Nybegynder
11. april 2010 - 22:55 #5
i fjernbetjening har du en printplade en lyt , en krystal og en ic  og en infrarød diode. Jeg hælder mere til at ir dioden er gået i stykker ellers er det selve IC `en på grund af trykket har taget skade af det.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
12. april 2010 - 08:00 #6
Så jeg skal forsøge at skifte dioden? :)
Avatar billede enriko Nybegynder
12. april 2010 - 12:20 #7
næhh :) det kan være mange ting . Du kan se på dioden om den har nogen fysiske skader  hvis ikke der er noget så er der ikke meget at gøre.

Da vi ikke kan se IR lys såkan du bruge din mobil telefon til at se om din fjernbetjening er overhoved i live. tænd din mobils kamera funktion hold fjernbetjening foran kameraet så du kan se IR dioden på din mobil telefons display og tryk tilfældigt på tasterne af din fjernbetjenin. Hvis du trykker og dioden ikke lyserop via kamera funktionen er den gal :) men sker der derimod at lys dioden tænder på nogen af funktioner har du en del vist skadeligt fjernbetjening )
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
12. april 2010 - 12:26 #8
okay :) tak
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
28. april 2010 - 10:48 #9
Ang. denne tråd, har jeg ikke loddet efter endnu, bare lige så i ved at jeg stadig er her :)
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
04. maj 2010 - 09:04 #10
Enriko - vil du give et svar så jeg kan give dig nogle point? :)

Jeg skiftede den 5mm diode ud med en tilsvarende, og loddede efter på alle punkterne, så virkede skidtet igen :)
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
26. maj 2010 - 08:12 #11
Enriko, vil du afgive et svart? :)
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
04. juni 2010 - 11:44 #12
Enriko, vil du give et svar, eller tager jeg pointene tilbage så tråden kan blive lukket.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
22. juni 2010 - 13:17 #13
Enriko, vil du give et svar, eller tager jeg pointene tilbage så tråden kan blive lukket.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
23. juni 2010 - 09:20 #14
Da Enriko ikke har været logget på siden d. 13. maj. Jeg lukker tråden.
Avatar billede enriko Nybegynder
23. juni 2010 - 13:34 #15
Hej alle sammen ,

Jeg har desværre ikke fået nogn emails fra eksperten at der blev svaret på det her tråd , det plejer jeg ellers at gøre, jeg har to emails i min indbakke hvor der står  at der er et afvis svar og et accepteret :)

Men jeg er da glad for fjernbetjening virker nu :)

Jeg kan godt leve uden point, det er heller ikke derfor jeg er her :)