Avatar billede vels Nybegynder
03. april 2010 - 23:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort død?

Hej

Jeg har en lidt ældre Zepto laptop, som opføre sig underligt.

Pludselig går den kold. Genstarter maskinen den starter op til sort skærm.

Under opstart bemærker jeg at windows xp logoet ser lidt underligt ud lige som om der er nogle streger i logo'et som ikke plejer at være der.

Jeg kan starte maskinen op i fejlsikkeret tilstand og fjerne grafikkort fra enhedshåndtering. Genstarter og wupti så starter maskinen godt nok op (dog stadig med underlog win xp logo)

Forsøger jeg at install nvidia driverne fra Zepto's ftp går den kold med sort skærm :-/

Inden den gik i sort, skete det at maskinen gik kold i flash spil på nettet. Maskinen bliver også voldsom varm... kunne det ikke godt tyde på at grafikkortet er stået af / på vej?

/Jesper
03. april 2010 - 23:42 #1
Varme problem!!!
... bare nogle eksempler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg

---

PS: Du bør/skal 'pænt' følge op på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/vels (Dem der ikke er grønne), for at andre 'pænt' gider at hjælpe dig en anden gang...
Avatar billede vels Nybegynder
04. april 2010 - 08:47 #2
Hej

Men mon ikke skaden er sket, altså kortet har taget skade når det allerede kommer ved opstart af windows?

/Jesper

PS: jeg er igang med at ryde op
Avatar billede The_Buzz Novice
04. april 2010 - 08:55 #3
Lige en side kommentar...
Jeg havde en Zepto bærbar hvor grafikkortet døde pga støv også.

Garantien dækkede ikke da det var støv, men hvordan faen skal man fjerne støv i sin bærbar...? De mente jeg skulle sikre et støvfrit miljø... Men jeg tager da ikk lige min bærbar med op i en eller anden rumstation...

Zepto var engang et ganske godt firma, men deres holdninger er lidt skaldede :/
Avatar billede vels Nybegynder
04. april 2010 - 10:00 #4
Hej

Jeg har sådan en total forsikring tamtam på maskinen, den burde vel æde sådan en sag her.

Vil lige senere idag, se om Ubuntu vil køre på maskinen, men tror det næppe.

Vil det ikke være en dum ide at selv begynde og åbne maskinen for at se efter støv inden den skal sendes ind i forbindelse med den der total forsikring?

/Jesper
Avatar billede vels Nybegynder
23. februar 2012 - 17:54 #5
total forsikring tog skaden :)
Avatar billede vels Nybegynder
23. februar 2012 - 17:54 #6
lukker