Avatar billede eskeman Nybegynder
06. april 2010 - 19:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til trådløst netværk

Hej

Jeg ønsker lidt hjælp til opsætning af mit trådløse netværk. Jeg har internet via Yousee og dermed deres nye Netgear router med indbygget trådløst netværk. Internet delen og såvidt også det trådløse netværk fungerer fint.

Signalet er imidlertid ikke særligt kraftigt og jeg vil derfor gerne sætte min egen router på også. Jeg har en D-Link Dir-855, som jeg gerne vil bruge som en slags repeater for at forstærke signalet i hele huset.

Til D-Link routeren skal kobles min NAS boks på.

Jeg har mulighed for at kable Netgear routeren fra Yousee med min egen D-Link router.

Hvordan gør jeg rent praktisk?
Avatar billede f-bs Nybegynder
06. april 2010 - 20:38 #1
Jeg ved faktisk ikke med 100% sikkerhed om den bare vil fungere "out-of-the-box", men jeg synes da bare du skal prøve at fjerne netgear routeren og tilslutte din d-link boks, og sørg for at den har DHCP aktiveret på WAN siden, således den kan få en IP.
Virker det ikke kan du jo altid sætte netgearen til igen :)

Men jeg ville nok købe et accesspoint istedet for at benytte en router som repeater.
Og jeg er usikker på om du overhovedet vil få det til at virke efter hensigten, da en router, jo sjovt nok, router.
Hvorfor skal NAS boksen tilsluttes d-linken og ikke bare direkte i netgearen?
Avatar billede eskeman Nybegynder
06. april 2010 - 20:57 #2
Jeg har ingen intentioner om at fjerne Netgear routeren, kun om at få D-linken til at fungere som accesspoint.

NAS boksen skal sættes til D-linken fordi Netgear routeren desværre skal placeres på datterens værelse, da det er her hovedantennestikket er placeret og signalet i de andre rum er for lavt til at kunne levere en internetforbindelse til trods for at der er en signalforstærker placeret på loftet. Da NAS boksen larmer en del + risikoen for at hun piller er det uhensigtsmæssigt at have den placeret derinde.

D-linken og NAS boksen har jeg tænkt mig at placere på kontoret, hvor jeg har 2 maskiner der er afhængige af et godt trådløst signal.
Avatar billede eskeman Nybegynder
22. august 2010 - 17:03 #3
Der kom aldrig et brugbart svar.