Avatar billede para7 Nybegynder
13. april 2010 - 11:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Online booking system med SMS og kortbetaling

Er der nogen der kender et sådant system, eller nogen der kan levere et sådant.
Jeg har selv udviklet et lille bookingsystem, men orker ikke at udvide det med SMS og betaling til min kunde.
Avatar billede para7 Nybegynder
13. april 2010 - 11:13 #1
Systemet skal bruges til at reservere behandlingstider for forskellige former for massage.
Avatar billede repox Seniormester
13. april 2010 - 14:55 #2
Du vil så finde et færdigt system og forsøge at implementere i det du allerede har udviklet?

Anyhuh, hvis du har prøvet hotscripts.com så er der nok ikke andet for end at gå i gang med at kode....
Avatar billede para7 Nybegynder
13. april 2010 - 15:10 #3
Jeg har selv fundet noget, der koster LIDT, men kan klare booking med kortbetaling. Og så har kunden noget smørrebrød, der skal sælges under samme shop.
http://www.compusoft.dk/index.asp?mode=produkt!onlinebooking
noget med 8000 i opsætning og 800 om måneden incl. alt.

DOG overvejer jeg at oprette en asp baseret færdig shop på Surftown hostingen og så putte en epay løsning ovenpå.

Er det let nok?
Avatar billede repox Seniormester
14. april 2010 - 08:39 #4
Altså, personligt ville jeg ikke være et sekund i tvivl om at jeg ville lave det selv; heck - for 8k ville jeg sq godt udvide dit bookingsystem for dig!
Er der iberegnet PBS opstartsgebyrer, indløsningsaftale og så videre? Altså, forstået på den måde at compusoft så vil være mellemmand?

Det koster DKK 250 at få oprettet en simpel Dankort aftale med PBS og så DKK 1000 kr om året (udover transaktionsgebyrer).

Lad os bare antage at du har valgt et relativt godt webhotel til en fornuftig pris - DKK 70 om måneden? DKK 840 om året.

Det giver 1840 kr om året i drift - hvorimod den anden aftale hos compusoft koster 9600 om året i drift.

Uden at kende aktivitetsniveauet, så kan du jo selv vurdere SMS omkostningerne på siden her: https://www.cpsms.dk/login/index.php?page=priser (eller find en anden udbyder - hvis du alligevel vil smide 8000 kr i oprettelsesgebyr efter compusoft, så kan det varmt anbefales at anvende unwire).

Altså, det korte af det lange er at hvis du kan lave det selv, er der mange penge at spare og du kan endda få det som du har lyst til.

På den anden side, hvis du alligevel bare skal viderefakturere til din kunde og denne er villig til at betale for det, så kan jeg ikke se problemet i at bruge den dyre løsning.

Jeg ved ikke om det er let at lave en ASP baseret shop - hvis det er der du gerne vil hen, er det den forkerte kategori du er havnet i...
Avatar billede para7 Nybegynder
14. april 2010 - 11:29 #5
Hej repox
Mit bookingsystem orker jeg ikke at videreudvikle, og ønsker at holde det enkelt og billigt.
Kundens sites, klinikken og sitet for salg af smørrebrød kører som ASP hos Surftown på Windows server som ikke kører PHP.
Men shop og booking delen kan vel sagtens linkes til på fx en Surftown linux hosting. De tilbyder netop en webshop løsning med osCommerce, og der mangler så bare booking/sms/shop delen. (Er selv rimiligt inde i PHP efterhånden)
Du må gerne lave booking/betaling delen for klinikken ihvertfald.
(Den løsning som Compusoft leverer er nok en clean færdigløsning med noget opstartsupport, indtil det koster 850 i timen. Og det er noget med at kunden skal logge ind på deres server og køre noget software, der så genererer shopfilerne, som jeg har forstået det.)

Bookingdelen skal jo virke så man ikke kan booke nogen behandlinger uden man har betalt først. Der er fire behandlere og en 5-7 slags behandlinger. Foruden mail bekræftelse, skal der være SMS besked option. Altså en SMS aftale skal vel købes af kunden.

Kan du skrive til min mail j@7d.dk og vi kan aftale noget? Bedre er vel Skype: Mit brugernavn kan jeg oplyse i mail.
Avatar billede para7 Nybegynder
15. april 2010 - 10:07 #6
Der er ihvertfald point til dig repox, hvis du vender titbage.. Så læg et svar...
Avatar billede repox Seniormester
15. april 2010 - 12:06 #7
Hov, havde slet ikke set du havde svaret...

Jeg synes du skal prøve at kigge efter færdige osCommerce moduler, hvis det er den vej du overvejer at gå; QuickPay (som jeg varmt kan anbefale) har færdige moduler til en lang række shopsystemer - herunder osCommerce - http://quickpay.net/modules/oscommerce/
Jeg ved ikke om der er et modul der kan håndtere reserveringer eller SMS udsendelser, da osCommerce ikke er noget jeg arbejder med.

I tilfælde af du selv skal lave moduler til osCommerce for at få det til at virke, vil jeg da anbefale dig at enten selv gå i krig med det eller lægge det som en opgave, hvor der sikkert sidder nogen som har erfaring med at lave moduler til osCommerce.

Jeg fik ikke løst dit problem, så behold du pointene selv.
Avatar billede para7 Nybegynder
15. april 2010 - 13:39 #8
Så siger jeg mange tak for servicen. Jeg har oprettet en opgave: http://www.eksperten.dk/spm/907119
Avatar billede supervejle Nybegynder
28. april 2010 - 16:49 #9
Jeg ved ikke om www.supersaas.dk kan håndtere både SMS og kortbetaling, men de kan i hvert fald klare online betaling og SMS + emailbekræftelser.

Supersaas er et online booking system og internetbasseret, så du indsætter blot et link på din hjemmeside. Jeg er glad for det, og det er gratis for begyndere.
Avatar billede para7 Nybegynder
28. april 2010 - 19:31 #10
OK tak. det er netop hvad jeg prøver mig med nu. Det ser lovende ud.
Avatar billede hjklhjkl Nybegynder
09. november 2010 - 12:55 #11
Hej !

Prøv at se systemet på http://www.odense-massage.dk/ jeg booker selv mine tider online hos dem, måske er det noget du kan bruge !
Avatar billede frisor Praktikant
22. juni 2011 - 14:18 #12
Der kommer snart et gratis bookingsystem på Time-book.dk med sms, betaling osv. Der søges også tester til system nu. Sådan du er igang gratis.
bookingsystem
frisør bookingsystem