Avatar billede haslunda Nybegynder
13. april 2010 - 16:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med at tilgå Exchange eksternt

Hej Eksperter.

Jeg har udskiftet mit OS til W7 og i den forbindelse har jeg geninstalleret Outlook 2007. Jeg har opsat Exchange kontoen og Outlook virker også helt normalt igen når den er i domainet. Jeg vil så åbne Outlook når jeg sidder hjemme, som jeg altid har gjort, men nu skriver den nede i højre hjørne at den prøver at oprette forbindelse til Exchange, dette lykkedes ikke og til sidst melder den "afbrudt". Jeg mangler sikkert at opsætte et eller andet, men hvad?

Mangler lige at sige at jeg også brugte Outlook 2007 inden opgradering af OS.

Hilsen
En fortvivlet Outlook-bruger der gerne vil på sin mail igen :-)
Avatar billede leif Seniormester
13. april 2010 - 17:38 #1
Har du sat din Outlook op til at bruge et navn som kan finde ude fra ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. april 2010 - 18:06 #2
Du skal sætte din konto op under Exchange Proxy, til den offentelige FQDN, det er det navn der står i dit certifikat
Avatar billede haslunda Nybegynder
13. april 2010 - 18:42 #3
Hej igen

Nu er jeg ikke helt med. Er ikke verdensmester i det her

Leif -> Hvad er det for et navn du mener?

Jonah.hex -> Hvor finder jeg det certifikat?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. april 2010 - 18:53 #4
det finder du ikke
der er udstet et public certifikat, eller en fra din egen PKI
Det certifikat har det samme navn som er oprettet i jeges offentlige DNS, det er det der hedder FQDN.
Dette navn skal være sat ind i din Exchange proxy settings på din outlook.
Hvis det ikke lykkes så tager du kontakt til din system administrator
Avatar billede haslunda Nybegynder
13. april 2010 - 20:00 #5
Det prøver jeg, jeg skal lige finde ud af hvad det hedder, vender tilbage senere
Avatar billede haslunda Nybegynder
13. april 2010 - 20:10 #6
Problemet er at vi pt. ikke har en systemadm. men jeg kan godt komme på serveren, så hvis du kan fortælle mig hvor jeg skal kigge kan jeg sikkert godt finde det
Avatar billede haslunda Nybegynder
02. august 2010 - 15:25 #7
har ikke fundet en løsning - lukker spørgsmålet, johan.hex vil du have point?
Avatar billede haslunda Nybegynder
18. august 2010 - 20:32 #8
lukker