Avatar billede larsrg Nybegynder
14. april 2010 - 08:21 Der er 11 kommentarer

PC fryser

Hej.

jeg har en Acer ASM5300 købt i 2009. En gang i mellem fryser den helt umotiveret og det eneste der er at gøre er at genstarte på tænd/sluk-knappen. Vi bruger den overvejende til internet, så fejlen sker typisk, mens Firefox og/eller Internet Explorer er kørende.
Nogen der har en ide?
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 08:23 #1
har du kørt en ram test, og tjekket cpu temperatur?

Hvad styresystem kører du ?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 08:42 #2
Du kører Windows 7 ??
Avatar billede larsrg Nybegynder
14. april 2010 - 08:47 #3
Ja jeg kører Windows 7. Jeg er lige ved at køre ram-test. Har ikke tjekket cpu-temperatur endnu
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 09:04 #4
Hvis dit grafikkort er SIS så er årsagen til at din maskine fryser med stor sandsynlighed at du ikke har opdateret din grafik driver - det kan gøres direkte fra SIS hjemmeside
Avatar billede larsrg Nybegynder
14. april 2010 - 10:02 #5
hvordan ser jeg hvilket grafikkort jeg har?
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 10:06 #6
højreklik skrivebord - personlige instillinger - skærmindstillinger - skærm - Avancerede indstillinger
Avatar billede larsrg Nybegynder
14. april 2010 - 10:44 #7
Det ser ud til at være ATI Radeon HD 4650.
Jeg prøvede at opdatere det, men der var ingen tilgængelige opdateringer.
Avatar billede larsrg Nybegynder
14. april 2010 - 10:53 #8
Speedfan måler core-temp til 27 (temp1 = 36/temp2 = 38 / temp3 = 16), når pc står tændt uden aktivitet
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 11:26 #9
"Jeg prøvede at opdatere det, men der var ingen tilgængelige opdateringer. " Hvad bygger du det på ?? - du skal ind på AMD side http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx -> finde og downloade den korrekte drive -> fjerne din nuværende grafikdriver -> installere den korrekte driver
Avatar billede larsrg Nybegynder
14. april 2010 - 12:42 #10
jeg troede man kunne opdatere det fra Windows, men har nu gjort som foreslået og er spændt på om det betyder at min pc undgå at fryse.
Avatar billede larsrg Nybegynder
20. april 2010 - 09:10 #11
Det løste desværre ikke mit problem. Min fryser fryser stadig med uregelmæssige mellemrum. Nogen der har en ide?