Avatar billede presselogen Nybegynder
16. april 2010 - 13:08 Der er 8 kommentarer

API programmør søges.

Jeg mangler en frisk programmør til at:
1. Lave automatisk daglig opdatering af leverandørs lagertal til min Wannafind shop.
2. Lave automatisk generering af to txt filer med adresse og ordreindhold.

Jeg har fået oplyst, det er en opgave der vil tage en lille dag at udføre, og jeg vil derfor betale 3.000 kr.
Opgaven haster meget.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2010 - 13:54 #1
Kan du komme med lidt flere informationer såsom kører det på en windows eller linux maskine? og hvilke sprog er tilgængelige? Gerne hvilken database der bruges og sidst men ikke mindst, har du selv mulighed for at kører cronjobs eller er det noget programmøren skal ordne?
Selve API-delen er jeg ikke helt med på heller. Skal de automatiske "funktioner" (pkt. 1 & pkt. 2) hente informationer via et API, eller skal der laves et API for dig?
Avatar billede presselogen Nybegynder
16. april 2010 - 14:05 #2
Shoppen hos Wannafind er bygget, så det kun er API du har mulighed for at arbejde i.
Lagerstatus hentes dagligt kl. 05.00 på leverandørens hjenmmeside som to XML filer.
.txt filerne hentes ud af shoppens API og sendes automatisk via mail kl. 10.00 hver dag.
Jeg ved ikke om shops hos Wannafind.dk ligger på Linux eller Windows, men tror ikke det har nogen betydning, så længe det er API.
Der findes noget API info her: https://api.hostedshop.dk/doc/
Gør det opgaven mere forståeligt?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2010 - 14:53 #3
Tak for din uddybning! men der er stadig to ting jeg gerne vil have på plads.

1) De scripts der skal laves, hvilke sprog kan de laves i? Det kræver jo du har en webserver stående et sted hvor de kan ligge på.

2) Har du selv mulighed for at kører cronjobs (planlagte opgaver) eller skal programmøren stå for at få sat dem op?

Grunden til pkt. 1 er at hvis du kun har mulighed for at hoste scripts i .NET/ASP så bliver du desværre nød til at finde en anden programmør da jeg kun arbejder i PHP.

Hvis programmøren skal sørge for at det ene script køres hver dag kl. 05.00 og det andet kl. 10.00 så vil det være godt at vide om du har mulighed for at kører cronjobs eller om programmøren skal ud og finde en gratis løsning på nettet.
Avatar billede presselogen Nybegynder
16. april 2010 - 16:16 #4
Jeg aner desværre intet om alt du spørger om. Det er derfor jeg skal bruge en programmør :-)
Wannafind har serverne,  og jeg skal/kan ikke selv køre cronjobs.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2010 - 16:44 #5
Godt, så du har altså ingen webserver tilrådighed, som et cronjob vil kunne tilgå.
Hvis du kun har en shop-løsning fra Wannafind, tvivler jeg på du får lov at ligge noget op på deres servere, så hvordan har du tænkt dig at scriptet skal kører? Vil du have programmøren skal hoste scriptet for dig og administrerer cronjobsne der skal køres?

En programmør kan gøre meget, men hvis programmøren ikke ved hvad han/hun har at gøre med, så dur de ikke altid til særlig meget ;-)

Men nu er opgaven detaljeret nok, så hvis andre skulle følge med, kan de også være med.
Derfor syntes jeg vi skal gå videre herfra over e-mail. Så hvis du stadig kan overskue det, så er du velkommen til at kontakte mig på krelle [at] gmail.com
Avatar billede presselogen Nybegynder
16. april 2010 - 17:08 #6
Vi gik vist forbi hinanden :-) Wannafind har serverer, og der har jeg også webserver, som jeg betaler for, så jo jeg har server, og ellers så lejer jeg naturligvis blot en mere :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2010 - 17:29 #7
Ahh, jamen det jo bare perfekt så! :-)
Efter nærmere gennemlæsning så kan jeg se at Basic- og Standard-webhosting kun er til statiske hjemmesider, altså tilbydes serverside programmering såsom ASP og PHP ikke.
Til Professional-, Business- og Enterprise-pakkerne kan der laves dynamiske hjemmesider via enten ASP & ASP.NET eller PHP, alt efter om man ligger på en Win2003- eller en Linux-server.

kun hvis du har en Proffesional-, Business- eller Enteprise-løsning som oven i købet ligger på en Linux server, kan jeg hjælpe dig, såfremt du vil have scriptet hostet på din webserver.
Hvis du derimod har ovenstående men ligger på en Win2003 server, burde det være muligt at finde en ASP/ASP.NET programmør til at lave det for dig - men husk det er kun hvis du absolut skal have scriptet hostet på din webserver.
Avatar billede namic Nybegynder
19. april 2010 - 03:32 #8
Hvis ikke du har fundet det du søger, så prøv at skrive til mig på martint(AT)namic.dk (AT) erstattes med @.