Avatar billede Olbin Nybegynder
17. april 2010 - 11:23 Der er 25 kommentarer

min computer fryser hjælp

Davs.

Jeg har det problem at min computer fryser hver 20 sek.

Computeren er helt ny og jeg startede med at installere win7 64 bit + opdateringer.

Så installerer jeg drivers til bundkortet + opdateringer.

So far so god

Men så smider jeg cd'en med drivers til grafikkortet i, den svare at "fejl under indlæsning af en side"

Når men så går jeg ind på amd hjemme side, for at hente deres driver.

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=win7/windows-7-64bit

Men så går det galt, der kommer en masse streger og firkanter på skærmen og computeren fryser hver 20 sek. Og der står "Skærmdriver AMD driver stoppede med at svare og er genoprettet"

Jeg har slettet alt på harddisken og startet forfra 3 gange og det er nøjagtig det sammen hver gang.

pleas kom med nogle forslag, har brug for det
Avatar billede poko1 Ekspert
17. april 2010 - 11:37 #1
jeg ville nu have pralet med hvilken PC jeg havde så var det måske en mulighed for at nogen kunne hjælpe.
Avatar billede albertgf Nybegynder
17. april 2010 - 11:39 #2
Prøv at starte computeren i fejlsikret tilstand - Hold F8 nede mens du starter computeren..

Der efter kan du prøve at installere driver - hvilket grafikkort er det?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2010 - 11:42 #3
Er du sikker på at det er den korrekte driver du installerer, har du husket at fjerne den gamle driver først
Avatar billede Jackount Nybegynder
17. april 2010 - 14:23 #4
Altså windows 7 finder selv de allernyeste drivere til alt... men ellers, ja, prøv at åbne i fejlsikret, og slå dit onboard gfx fra i enhedhåndtering. Det hjalp sidst jeg havde et grafikproblem
1:Windows 7 finder selv de allernyeste drivere til alt. Det har ejg fået bekræftet af et par driverprogrammer

2:Prøv at åbne i fejlsikret, og så slå dit onboard gfx fra i enhedshåndtering

3:Som #1 siger, så ville det nok hjælpe hvis du sagde om det var bærbar eller stationær, og alle mulige specs..
Avatar billede Jackount Nybegynder
17. april 2010 - 14:24 #5
Hov sry, Det så lidt mystisk ud... Men bare kig på 1,2 og 3 og ignorer det ovenover
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2010 - 14:50 #6
"Altså windows 7 finder selv de allernyeste drivere til alt... " Og hvem har fortalt dig det, Windows 7 er noget rigtig crap til at klare det selv
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2010 - 16:34 #7
Altså windows 7 finder selv de allernyeste drivere til alt

Den er rigtig god til at finde de korrekte drivere, men kan absolut ikke finde alt :)
Avatar billede Olbin Nybegynder
17. april 2010 - 16:42 #8
Hej sry.
Stationer computeren er helt ny og jeg har slettet alt på hardisken nu 5 gange, men stadigt det sammen.jeg har også hentet lidt ældre drivers til grafikkortet, men stadigt det sammen.

Intel corei5-750 2.66Ghz 8MB s-1156
ASUS P7P55 LX-S-1156
8GB DDR3 Kingston 1333Mhz
XFX ATI HD5770 1024
SATA2 2x500GB Western Digital 7200rpm
Antec Two Hundred U/PSU
750W Energon
Win7 home premium 64bit (Dansk)

på forhånd tak for jeres tålmodighed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2010 - 16:55 #9
Send den til rep.
Avatar billede Jackount Nybegynder
17. april 2010 - 18:45 #10
Det har jeg fået bekræftet af et par driverprogrammer?? Læs hvad der står??
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2010 - 18:56 #11
Jackount - hvem henvender du dig til?
Avatar billede Jackount Nybegynder
17. april 2010 - 19:16 #12
helgec,sry
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2010 - 19:28 #13
"Det har jeg fået bekræftet af et par driverprogrammer??" Og hvad mener du med det ??
Avatar billede Olbin Nybegynder
17. april 2010 - 20:04 #14
nu spørger sikkert dum igen, men skal man gøre noget får at få win7 til at hente de seneste driver selv.
Avatar billede Jackount Nybegynder
17. april 2010 - 20:25 #15
nej.. det gør den ved installation
Avatar billede Jackount Nybegynder
17. april 2010 - 20:27 #16
Jeg mener at jeg lige efter installation af Win7 på flere computere har kørt et program til at søge efter drivere og alt var fuldt opdateret lige efter Win7 installation. ALT også sådan nogle ssytemdrivere eller hvad det hedder..
Avatar billede Olbin Nybegynder
17. april 2010 - 20:38 #17
oki min finder intet til grafikkortet og bundkort.
kun skærm.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2010 - 21:36 #18
Hvorfor fanden bruger man sin tid på sådan noget ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2010 - 21:44 #19
#16

De der driverprogrammer er ikke en skid værd.
Jeg har lige prøvet et af dem, og det kunne ikke se at der var en nyere driver til grafikkort + lydkort på producentens hjemmeside.
Avatar billede Jackount Nybegynder
18. april 2010 - 01:55 #20
prøv driverscanner, det er det bedste! Eller drivermax...
Avatar billede Olbin Nybegynder
19. april 2010 - 12:38 #21
så virker det, var en tur i butiken og de skiftede det med det sammen og havde en smil på hele vejen, han beklagede fejlen og det var det, det tog 10 min i alt, det var god service
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2010 - 20:40 #22
Lægger et svar iht. #9  :)
Avatar billede albertgf Nybegynder
29. april 2010 - 17:29 #23
Har du forresten selv samlet den eller er den købt samlet....
Avatar billede albertgf Nybegynder
29. april 2010 - 17:29 #24
Det skulle ikke være et svar - sorry for det!
Avatar billede Olbin Nybegynder
29. april 2010 - 19:50 #25
Undskyld albertgf, jeg havde ikke set du skrev, har haft travlt med at leje med min nye computer :-)

Det blev en færdigt samlet computer, hvor jeg selv fik valgt alt indholdt.

Jeg var faktisk selv gået i gang med at samle en, men blev snyt af et internet forretning og opgav det efter 4 måneder :~/
Jeg fik mine penge tilbage idag, men måtte også en tur hvor de havde kontor.