Avatar billede websurfer11 Novice
19. april 2010 - 23:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken opgradering er bedst?

Mit 4-5 år gamle ASUS PC trænger til opgardering, idet ydelsen er for nedadgående. Det drejer sig om en PC med ASUS P4P800-MX motherboard -Chipset 865GV - Intern grafik: Intel Extreme
Graphics. RAMmængde: 1,5 GB DDR RAM PC3200 400Mhz.

Jeg overvejer:

1) at opgradere rammængden til 4GB

2) at tilføje et PCI Grafikkort, da der er 3 ledig PCI stik. (ingen APG elller Express PCI)
  - Er der nogen der kan anbefale et godt grafikkort til mit
  motherboard?

Hvad er bedst i mit tilfælde?  1 eller 2?
Avatar billede websurfer11 Novice
19. april 2010 - 23:59 #1
3) Udskifte harddisk til en større og hurtigere. Jeg har en 160
  GB, som kun er fyldt 75%?

Hvad er bedst af de 3 muligheder?

Sig ikke alle tre? - så begynder det at koste, og så er det vel ikke rentabelt?
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2010 - 08:12 #2
Det der giver den bedste ydelse her er og nu er.
Mere RAM, især hvis du kører med VISTA og dit on-board grafik tager jo xx MB af dine systemram og du har sikker kun 1 gb til rådighed.
Dette vil også bevirke en hurtiger opstart /load af programmer
Avatar billede thesqunk Nybegynder
20. april 2010 - 19:18 #3
Hastighedsmæssigt har du mest at vinde på punkt 1 og 3.
Hvis din harddisk er på 7200rpm er det begrænset hvor netop rentabelt der er, at koste mere i maskinen.

Flere ram vil gøre den godt og 1½GB ram til nyere styresystemer er i reglen for lidt. Netop som haverslev også skriver det.
Avatar billede websurfer11 Novice
21. april 2010 - 15:16 #4
Tak fhr hjælpen. Jeg vil så investere i RAM.