Avatar billede Kasniedk Nybegynder
25. april 2010 - 20:41 Der er 5 kommentarer

Hastigheden på det interne netværk

Hejsa..

Jeg har opsat en WRT610 router med Gigabit porte og en Synology DS209 også med gigabit port også min bærbar med gigabit port og det hedder intel(r)82567LF Gigabit. Alt opdateret. Mit kabel er cat.6.

Jeg har ikke rigtigt rodet med nogen indstillinger andet end at lurer lidt omkring.. MTU er 1500. Min hastighed ligger fra pc til synology 25 mb/s og omvendt 38 mb/s .. har før ligget over 50 mb/s.

Jeg kører raid 1 på Synology. Alle diske er 7200 rpm og 64mb cache.

Burde jeg ikke kunne komme op på mere end 40 mb/s og er der noget man skal pille ved i diverse enheder/indstillinger ?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
25. april 2010 - 21:59 #1
I mit netgear kan du opsætte routeren til at kører i N mode, så den teoretiske hastighed bliver 300 mbit/s.

Dit modem i din pc skla naturligvis understøtte N for at komme så højt, men det virer som om du nu kører 54 mbit/s
Avatar billede Kasniedk Nybegynder
25. april 2010 - 22:15 #2
Min router understøtter N mode, men hvad har det med Gigabit netværket at gøre?
Avatar billede Kasniedk Nybegynder
26. april 2010 - 00:29 #3
Hvis jeg aktivere Jumbo Frame, og sætter MTU værdien til 2000.. selvom min router kun kan klare 1500. Så starter min overførelse ved 100 mb/s og lander på ca 68-75 mb/s .. hvis jeg genstarter enhederne så lander overførelserne nede på 25 mb/s igen.. ??
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
26. april 2010 - 14:41 #4
N er en standard for overførslen. Hvis både dit modem og din router kører N mode kan du komme op på teoretiske 300 mb/s
Avatar billede Kasniedk Nybegynder
26. april 2010 - 19:59 #5
Min bærbar tilslutter sig til N 300mbit når den er kablet, så jeg er sikker på den er understøttet.. men hvordan får jeg så hastigheden op?