Avatar billede pokkers1234 Nybegynder
27. april 2010 - 10:05 Der er 9 kommentarer

gaming med windows 7 :-(

Hej alle.
Min søn er lige blevet konfirmeret og hans største ønske var en ny pc...
Han er endelig fået den, men den er så installeret med win 7 home.
Men det giver os nogle problemer med nogle af hans spil (warcraft 3 og Diablo2).

De vil ikke starte, heller ikke i xp mode :-(

Er der nogen der de vise sten til det problem ? ?

Håber i vil hjælpe :-)
Avatar billede nickwan Nybegynder
27. april 2010 - 10:16 #1
har i prøvet at højre klikke og kør som administrator?
Avatar billede besle Nybegynder
27. april 2010 - 10:25 #2
Har i nyeste drivere installeret?
Spiller selv Frozen Throne (Warcraft 3) På windows 7 Ultimate 32bit uden problemer.
Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
27. april 2010 - 10:53 #3
er det win 7 home 32 eller 64 bit?
Avatar billede pokkers1234 Nybegynder
27. april 2010 - 11:12 #4
Ja vi har sat os på som administrator og det er Home 64bit
Avatar billede Kasniedk Nybegynder
27. april 2010 - 11:44 #5
Der er forskel på om man logger på som admin eller højreklikker på start filen i f.eks. diablo og køre som admin.

64 bit tager desværre ikke altid alt, især ikke ældre spil som diablo 2. Jeg ved ikke hvor meget i har opdateret spillene, eller i har googlet efter en opdatering/løsning.
Avatar billede pokkers1234 Nybegynder
27. april 2010 - 12:57 #6
ang. at logge ind som admin, er man ikke det når der kun er en bruger ?
ja jeg må prøve at få spillene opdateret manuelt.

Det er jo ikke den bedste løsning at smide xp på sådan en ny maskine....
Avatar billede nickwan Nybegynder
27. april 2010 - 15:09 #7
altså selv om jeg er administrator på min pc så kan jeg godt stadig have problemer med nogle programmer og så må man højre klikke og kør som administrator:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2010 - 15:28 #8
Det er ikke en løsning at smide XP på, da i helt sikkert vil få problemer med at finde drivere.

Dog vil jeg være så skråsikker og påstå at det er 64 bit systemets skyld.

Hvad er specifikationerne på maskinen? Evt. mærke og model...
Avatar billede pokkers1234 Nybegynder
01. maj 2010 - 20:18 #9
Hej og tak for hjælpen.

Med stor glæde er det lykkes idag at få alle de gamle spil til at virke ;-)

Så man kan godt spille diablo 2 og Warcraft 3 på windows 7 home 64 bit.