Avatar billede matt1606 Nybegynder
27. april 2010 - 16:49 Der er 6 kommentarer

Linksys WRT54G smider computere af nettet

hej...

Nu har jeg haft dette problem i næsten halvandet år, og tålmodigheden er efterhånden røget. As follows:

Der er 2 laptops på nettet, som kører wireless, min stationære kører (selvfølgelig) kabel. Hvis jeg henter filer af større størrelse over WLAN ryger al adgang til nettet på alle tre. Hvis tilsvarende gøres over min stationære ryger nettet sjældnere, men det er sket.
Det virker som om der er en forbindelse mellem aktivitet på de wireless forbindelser, lad os sige kæresten bruger FACEBOOK!!!!!, så smider den alle computere af netværket.

Jeg har stofanet 20 mbit forbindelse, og har fået tjekket signalstyrken hos dem, intet abnormt.

Min router bruger firmware version: 7.2.01.. og jeg har forsøgt at resette router op til flere gange. Jeg har forsøgt med stationære IP adresser, lige lidt hjælper det. Der er 20-30 netværk i nærheden, ved ikke om det er en faktor?
Routeren fungerer umiddelbart som gateway, jeg har læst mig frem til det er en dårlig ide? PS: jeg er totalt netværks idiot.

Jeg ved ikke om jeg fik alle info med, hvis ikke, så endelig bed om det.

Mvh M
Avatar billede knuf Nybegynder
27. april 2010 - 17:30 #1
Et bud jeg engang fik fra Linksys:
Skift routeren til at kører på en anden kanal, som der ikke er så meget trafik på, eks kanal 2.
Det gør inde i routerens opsætning fra din stationære, som har kabel til routeren.
Avatar billede matt1606 Nybegynder
27. april 2010 - 17:38 #2
jeg har kørt på samtlige kanaler routeren har, med samme resultat.
Avatar billede knuf Nybegynder
27. april 2010 - 17:53 #3
Surt show.
Havde samme problem med samme model.
Købte en ny Linksys N-router, for godt et år siden og problemet var løst.
Avatar billede matt1606 Nybegynder
27. april 2010 - 17:57 #4
ja jeg tænker det er løsningen.. anbefaler du N-router?
Avatar billede knuf Nybegynder
27. april 2010 - 18:03 #5
Ja på grund af bedre dækning og højere hastighed.
Det med hastigheden forudsætter at netkortet kan køre N-mode. Ellers må du nøjes med den lave hastighed.
Avatar billede anders-j Nybegynder
27. april 2010 - 18:35 #6
Har haft samme problem, dog med en Linksys WAG200G ( mener jeg den hedder ) og en firmware fixede det problem.