Avatar billede keeps Nybegynder
30. april 2010 - 08:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Simpel formel

Hej Brugere.
Jeg har brug for hjælp til en simpel formel.
den skal lyde således: hvis A9 er større end F2 skal feltet(G9) være blankt ellers skal det være lig med F9.

Jeg håber spørgsmålet giver mening.

mvh annette
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2010 - 08:58 #1
Med din udmærkede opgaveformulering har du jo stort set selv løst opgaven. Prøv at se under Excels hjælp til HVIS-funktionen, så skulle det være nemt. En blank celle kan du få ved hjælp af "" (tom tekststreng).
Avatar billede keeps Nybegynder
30. april 2010 - 09:11 #2
Jeg har forsøgt at bruge funktionen, men kan tilsyneladende ikke
helt finde ud af det alligevel -
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
30. april 2010 - 09:13 #3
Hej

Formlen er =HVIS(A9>F2;"";F9)

Indsættes i G9
Avatar billede keeps Nybegynder
30. april 2010 - 09:19 #4
Den kommer ud med "værdi" -.... kan det være at det er fordi det er dato-formater - ??
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
30. april 2010 - 09:33 #5
Hvordan har du skrevet datoerne ?  Formatet ?. Jeg havde brugt tal til tjek af formel, men har ændret til dato nu - og det virker (dd-mm-yyyy)
Avatar billede keeps Nybegynder
30. april 2010 - 09:45 #6
Nu begynder det at fungere - men jeg skal åbenbart bruge mindre end i stedet for større end ... underligt!  Nu mangler jeg blot at ændre det fra "mindre end" til "mindre end eller lig med"
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
01. maj 2010 - 09:58 #7
Ok - det var en ændring af dit sprsm., men så ser formlen således ud:

=HVIS(A9>=F2;"";F9)