Avatar billede jshforever Nybegynder
02. maj 2010 - 23:39 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

hjælp skal have ny bærbar!!!

hej er lige blevet konfirmeret idag og jeg skal ud have en ny bærbar den skal være god at spille surfe og lave skolesager på den må højst være 15'6 tommer.

tak på forhånd:)
Avatar billede jshforever Nybegynder
02. maj 2010 - 23:42 #1
HOV glemte lige prisen max. 7500 kr.
Avatar billede wandaxp Praktikant
03. maj 2010 - 00:34 #2
Vil bare sige en ting udfra kendte statistikker bør du ikke vælge disse 3 mærker: DELL, HP og Medion, de er billige men de har alle 3 mærker ca 50% fejl indenfor de første 3 år samt kun 1 års garanti  + 1 års reklamatiosret hvor de gode modeller typisk har mindst 2 års GARANTI.
Avatar billede wandaxp Praktikant
03. maj 2010 - 00:36 #3
Ved 15,6 tomme vil jeg enten anbefale en Toshiba eller en af de bedre Lenovoer...
" af de bedste mærker på markedet med de mindste fejlprocenter.
Avatar billede haverslev Novice
03. maj 2010 - 09:07 #5
Denne er godt nok 16" og ikke de max 15,6" som du ønsker :-)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=721390

Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5730.23825.0.html

En af de undersøgelser der er blevet lavet - laptop der er behæftiget med fejl i løbet af en 3 årig periode

http://www.pcworld.dk/art/11266?a=block&i=81
og:
http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf
Avatar billede marantz Nybegynder
03. maj 2010 - 10:13 #6
Hejsa,

http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe_notebook.asp?action=shop&menu=notebook&gruppe=PcnoteVision&type=notevision

Til dit budget kan du ramme NB568. Kan du vride 1.000 mere ud af budgettet kan anbefales NB 588. Her får du 4 kerner og en PC som klare de nyeste spil fint (har den selv).

Jf. ovenstående, så får du her 2 serviceeftersyn i løbet af de første 24 mdr., hvor den bliver efterset og renset.

Held og lykke med valget og købet!

Lars
Avatar billede jshforever Nybegynder
04. maj 2010 - 18:37 #7
ind til videre vil jeg sige den ASUS fra #4 men hvad synes i

#6 er ikke interesseret i vision men tak for forslaget (:
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2010 - 19:05 #8
Der er ingen Asus i de link lagt i #4

Derimod har jeg linket til Asus og den fortryder du ikke købet af. :-)
Avatar billede jshforever Nybegynder
04. maj 2010 - 19:58 #9
undskyld kigede forkert hehe tror det bliver den
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2010 - 20:08 #10
Kan kun sige tillykke med valget ;-)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede jshforever Nybegynder
04. maj 2010 - 20:11 #11
jeg har læst at den har en dårlig skærmopløsning er det rigtigt
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2010 - 20:20 #12
På Asus`en eller ?
Hvor har du læst det henne ?

Den har en gængs skærmopløsning for bærebare i den størrelse
Skærm WXGA - Maks. opløsning 1366 x 768
Avatar billede jshforever Nybegynder
04. maj 2010 - 20:23 #13
på alatest har skærm fået 0.5
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2010 - 20:34 #15
Tja, det kan jeg jo ikke sige noget imod - det er jo en bruger ved navn Elias Plastiras der har givet sin mening til kende og han må jo sidde med maskinen. :-)

Kan kun sige at mange bærebare i 15,6"/16" klassen ligger i den
her oplløsning: Skærm WXGA - Maks. opløsning 1366 x 768
Avatar billede jshforever Nybegynder
04. maj 2010 - 20:38 #16
hvad er forskellen på n61ja og n61jv
Avatar billede besle Nybegynder
04. maj 2010 - 20:42 #17
Bruger bedømelser af bærbare kan ikke bruges til ret meget, da folk som regel bare bedømmer efter hvad der er bedst på markedet. Brug denne hjemmeside til test af bærbare:

http://www.notebookcheck.net/Asus-N61Ja.27278.0.html
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2010 - 20:50 #18
hvad er forskellen på n61ja og n61jv

Den største forskelle ligger i at der er en Core i5 cpu i den første og en Core i3 i den anden.
Og et ATI 5730 grafikkort i den første
og et Nvidia GeForce GT 325M i den anden

F.eks er Skærmopløsningen er den samme
Avatar billede jshforever Nybegynder
04. maj 2010 - 20:50 #19
der står der
80%: This rating is not convincing. It must be considered, that there exist hardly any laptops, which receive a rating below 60%. This notebook is evaluated below average,
"THIS IS NOT REALLY A RECOMMENDATION FOR PURCHASE".
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2010 - 21:04 #20
Den sætning har været diskuteret flere gange og er misvisende.
Den tekst har stået sådan i lang tid og desvæære er div. indlæg omkring dette punkt ikke blevet hørt/rettet :-)

I toppen står:
80% - good

Den nederste tekst blande 2 ting sammen, der skulle kun have stået:
It must be considered, that there exist hardly any laptops, which receive a rating below 60%.
"THIS IS NOT REALLY A RECOMMENDATION FOR PURCHASE".
Avatar billede besle Nybegynder
04. maj 2010 - 21:06 #21
det er sjældent en bærbar får mere end 90% i score derinde, så den ligger ret godt.
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2010 - 21:08 #22
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2010 - 21:10 #23
Se f.eks Asus søster modellen - den får 90%
http://www.notebookcheck.net/Asus-X64JA-JX088V.26930.0.html
Avatar billede jshforever Nybegynder
04. maj 2010 - 21:11 #24
er en A52JK bedre til prisen
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2010 - 21:23 #25
Bedre og bedre til prisen :-)
Set hos Getmore til 5.740 kr.

Dens processer er "KUN" en Core i3-330M på 2,13Ghz
dens grafikkort er også dårligere:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5145.24581.0.html

Så nej, den er ikke berde til prisen.
Avatar billede jshforever Nybegynder
04. maj 2010 - 21:24 #26
okay så står jeg mellem X64JA, N61Ja og A52JK men hvilken
Avatar billede jshforever Nybegynder
04. maj 2010 - 21:34 #29
hvad er forskellen på dem nummer 1 og 2? :-)
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2010 - 21:53 #30
Væsentligste forskel:

1. Core i5-430M - 2,26Ghz processor

2. Core i3-330M - 2,13Ghz processor

Samme grafikkort i begge
Avatar billede jshforever Nybegynder
04. maj 2010 - 21:56 #31
okay tak.
Avatar billede wandaxp Praktikant
05. maj 2010 - 09:23 #32
Bare en anbefaling find maskinen på nettet men køb den ved en lokal butik i nærheden hellere give lidt mere og være sikker på en ordentlig garnti og service!!!

IT butikker på nettet kommer der masser af nye af hvert år og 50% af alle IT butikker på nettet forsvinder ca. hvert år (Går konkurs og lignenede) Har man så en garantifejl kan den muligvis tages af producenten men det kræver at computeren IKKE er parallel importeret hvilket mange af de store internet forhandlere gør (Uden at oplyse om det).

Det er altid mere værd at give lidt ekstra og have en god solid garanti og service når det drejer sig om IT da der er rimelig sandsynlighed for at man får brug for det på et tidspunkt med maskinen...

Bare en anbefaling...