Avatar billede Janus27 Nybegynder
05. maj 2010 - 19:45 Der er 9 kommentarer

To Pc'er på et trådløs netværk hvordan?

Hejsa...

Jeg har to bærbar pc'er som jeg god kunne tænke mig at kunne snakke sammen over mit trådløse netværk, dette kan jeg bare ikke få til at virke, den ene kører med windows 7 og den anden har windows xp, de kan begge komme på internettet gennem min homebox..

Håber der er en der kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Mvh Janus
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2010 - 20:00 #1
http://www.helgec.dk/xpnet.html  Vista og Win 7 er i store træk ens
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2010 - 20:03 #2
Tror det nemmeste er at køre en netværks installation på den ene pc, og vælge at lave en oprettelses fil på usb til at overføre opsætning til den anden. Problemet er at netværket i xp hedder mshome, og noget andet i windows 7. Det er grunden til de ikke kan "se" hinanden.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2010 - 20:04 #3
Nå der kom du mig i forkøbet helgec. Med guide og det hele. Fint
Avatar billede Janus27 Nybegynder
05. maj 2010 - 20:15 #4
Hej Helgec..

Det vil jeg prøve, jeg siger mange tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2010 - 20:55 #5
Har du glemt at Google? ;)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/GuideTilNetvaerkIVista/357

Vists og Win7 er ens på dette punkt, så guiden er lige til at gå til. Mener det var den samme guide jeg brugte i sin tid.
Avatar billede Futtexb Nybegynder
05. maj 2010 - 23:02 #6
Hvis du skal have dem til at snakke sammen, skal de have den samme arbejdsgruppe. Det kan du finde under netværksdeling på Windows 7, og så kan jeg desværre ikke huske, hvad det hedder i XP - men formentlig noget lignende. Som standard hedder de vidst "WORKGROUP", men check det lige.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2010 - 21:27 #7
#6 flot.
Det er dog det samme der står i mit link...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2010 - 21:49 #8
Hvad endte dette spørgsmål med?
Avatar billede Janus27 Nybegynder
13. juni 2010 - 16:17 #9
Hej Alle sammen..
Tak for jers gode råd, men har prøvet de ting, jeg har ændret arbejdsgrupper og det hele, men kan bare ikke få lov til at gå ind på den anden computer, jeg forstår det ikke, for har en vis erfaning inden for netværk, og har tidligere lavet et, og der var ikke nogen problemer, det var dog via kabel og en alm. hub. men siden jeg blev trådløs har jeg ikke kunne få det til at virke..
Og desværre virker det heller ikke med at ændre arbejdsgruppe, og lave opsetningen på en og kopiere den over til den anden...