Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
15. maj 2010 - 15:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installering af XP

Jeg har idag en bærbar Toshiba Satellite Pro P200.
Model nr. PSPB7E-020000MN5

Har indtil nu kørt med win7 evaluation copy styresystem.

Skal så installere XP da ovenfor nævnte er ved at udløbe.

Får under installation af XP at vide at der ikke kan findes nogen harddisk.

Der er 2 diske identificerbare under manageren; "C" og en "Reserve", hvoraf "Reserven" er den aktive.

Efter en masse andre forsøg, ender jeg med at gøre "C" til den aktive disk.

Nu kan den så stadig ikke finde nogen harddisk, og jeg kan ikke længere komme ind i windows heller...

Hjælp ønskes???
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
15. maj 2010 - 15:53 #1
Har andre steder læst at man kan prøve at ændre disk controller indstillingen i BIOS. Men der er slet ikke mulighed for at gøre dette i min BIOS...
Avatar billede Jackount Nybegynder
15. maj 2010 - 16:54 #2
Får under installation af XP at vide at der ikke kan findes nogen harddisk.

Der er 2 diske identificerbare under manageren; "C" og en "Reserve", hvoraf "Reserven" er den aktive.

Hvilken 'manager'?
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
15. maj 2010 - 17:21 #3
Bare den Manager der kan vælges når jeg går ind og højre klikker på "min computer" i stifinder.
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
15. maj 2010 - 17:41 #4
Har nu løst problemet med at komme ind i min win7 igen ved at downloade Ultimate Boot CD fra anden computer og anvende denne til at ændre partionerne tilbage.

Mangler nu at løse det med at den ikke kan lokalisere en harddisk...
Avatar billede zagger Juniormester
16. maj 2010 - 10:20 #5
Er det en SATA-disk der sidder i? For så kan det godt være at du skal indlæse SATA-drivere under installationen.

Men det kan også være at du i bios skal ændre på ASPI (mener jeg det hedder), ved enten at slå det fra eller til. Kan ikke lige huske hvordan det er.
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
17. maj 2010 - 13:03 #6
Har nu "løst" problemet ved at købe og installere en ny Win7 istedet. Den er åbenbart ligeglad med den "manglende" harddisk... Og så er jeg up to date:-)
Avatar billede Runelarsen73 Nybegynder
03. oktober 2012 - 19:22 #7
Lukket grundet selv fundet løsning.