Avatar billede lassegj Nybegynder
17. maj 2010 - 00:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win32.Agent.abt trojan

Hej

Er ude at rejse og er derfor noedsaget til at bruge diverse skumle netcafe-computere. Resultatet har nu vist sig i form af en trojansk virus paa mine sd-kort (til mine billeder). Der er tale om foelgende: Win32.Agent.abt

Link til info: http://www.securelist.com/en/descriptions/178145/Trojan.Win32.Agent.abt

Hvad kan jeg goere for at fjerne denne fra sd-kortene? Selvom jeg formatere syntes jeg den bliver ved med at vaere paa koertet.

Ligger denne virus sig direkte i mine billed-filer. Jeg har lagt billeder paa en dvd, vil den vaere kommet med herpaa?

Paa forhaand tak for hjaelpen.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2010 - 08:07 #1
Du kan være 100% sikker på at de er med på at den er på DVDén og der vil den blive til evig tid og jeg har også en mistanke om at den ikke kun ligger på dit kort men også er overført til det sted hvor du formaterer du skal nok bruge en fuld skanning med alle komponenter sat til undtagen DVD den skanner du separat ved over førsel til et andet medie og destrukterer bag efter
Avatar billede patrick14 Nybegynder
22. maj 2010 - 18:51 #2
Hvad endte denne med??
Avatar billede lassegj Nybegynder
22. maj 2010 - 21:04 #3
Intet, ved stadig ikke hvad jeg skal goere. Er det ikke muligt at lave en formattering af SD-kortet, saa virusen helt sikkert bliver slettet? Ved stadig ikke hvordan jeg undgaar at virusen kommer ind paa min computer naar jeg skal have billederne over fra DVD'erne...
Avatar billede patrick14 Nybegynder
27. maj 2010 - 13:46 #4
Hent og kør Panda USB Vaccine:
http://research.pandasecurity.com/archive/Panda-USB-and-AutoRun-Vaccine.aspx

Når det er gjort ->

Download Flash_Disinfector.exe ved sUBs fra http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/Flash_Disinfector.exe

og gem den på dit skrivebord.
Dobbeltklik på Flash_Disinfector.exe for at køre den.
Den beder dig om at indsætte din(e) flash-drev og / eller andre flytbare drev, herunder din mobiltelefon. Det gør du og lader værktøjet scanne på disse drev også.
Vent, indtil den er færdig med at scanne og derefter afslut programmet.
Genstart computeren, når du er færdig.

Bemærk: Flash_Disinfector vil skabe en skjult mappe med navnet autorun.inf i hver partition og hver USB-drev der er tilsluttet.

Efterfølgende vil jeg gerne have dig til at udføre dette:

Hent CCleaner
Installer Ccleaner. Husk at fjerne fluebenet udfor installation af Yahoo toolbar.
Start programmet.
Klik på kør CCleaner og lad den fjerne hvad den finder, kør indtil at der ikke er mere.
Klik så på Register i venstre side (den blå terning). Klik på Skan efter problemer. Når den er færdig så klik på Udbedre valgte problemer. Klik så på udbedre alle valgte problemer. Kør indtil at den ikke finder mere
Klik på OK. Klik på Luk når den er færdig
Genstart

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
2. http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html
Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind i denne tråd.
Vigtigt: Du skal, inden du klikker på "Skan" knappen i Malwarebytes Anti-Malware gå op i fanen "Opdater", klik på "Tjek for opdatering", bliv ved til den skriver du har nyeste database, (DET SKAL UDFØRES).

Hent og installere SAS

http://kortlink.dk/3g4f/

Start superantispyware, klik på Tjek for opdateringer.
Klik på Skan din computer, sæt flueben ved alle drev. (Fixed disk betyder harddisk)
Flyt prikken til Udfør komplet skan og klik på Næste, så kører scanningen.

Når den er færdig kommer der et vindue med en opsummering, klik på OK, klik så på næste og så på Udfør.

Der kommer et vindue med Quarantine and removal Complete, klik på OK, klik på Udfør.
Luk programmet, genstart normalt.
---------------------------------------
Start SuperAntiSpyware igen, klik på Preferences, skift til fanebladet Statistics/Logs, i vinduet dobbeltklikker du på SUPERAntiSpyware Scan Log.

Hent HijackThis her, gem den I en mappe så du kan finde den.

http://download.cnet.com/Trend-Micro-HijackThis/3000-8022_4-10227353.html

Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon
Vista og windows 7 bruger skal klikke med højre-musetast på program filen > Vælg "Kør som administrator"
2. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.
3. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind
Avatar billede patrick14 Nybegynder
27. maj 2010 - 13:47 #5
Download link til Ccleaner: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Avatar billede lassegj Nybegynder
02. september 2010 - 00:30 #6
Lig et svar, så får I nogle point, så tråden kan blive lukket.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
03. september 2010 - 14:15 #7
Har du opgivet at rense dit kort?
Avatar billede lassegj Nybegynder
03. september 2010 - 17:07 #8
Yes!