Avatar billede Peter4220 Nybegynder
19. maj 2010 - 12:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brug af eRecovery fra Acer

Jeg har en Acer Asperi 3005WLMi PC med XP. Den har efterhånden så mange 'nykker', at jeg vil starte den op forfra. Mit problem er bare kan kopiere bilederne til min transportable disk, den nægter helt. Ej heller kan jeg kopiere eller flytte billeder på dens egen HD. Jeg har også prøvet i Fejlsikker tilstand.

Mit spørgsmål er nu: "Ved at bruge mine eRecovery disks, fjernes så mine billeder" ????
Avatar billede thov Forsker
19. maj 2010 - 13:22 #1
En 'Recovery' vil, med meget stor sandsynlighed, slette dine billeder :-(

Når nu XP nægter kopiering, kan du enten afmontere dens harddisk, og tilslutte den som ekstern disk til en anden computer, eller boote på PuppyLinux http://www.puppylinux.org/main/index.php?file=Download%20Latest%20Release.htm og så trække billederne ud på en ekstern disk.
Avatar billede JQSjonas Nybegynder
19. maj 2010 - 13:42 #2
den sletter dine billeder hvis de ligger på c: drevet ellers ikke.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2010 - 14:09 #3
Fremstilling af Puppylinux CD - http://bjergs.net/boot_iso.html
Vejledning i brugen - http://bjergs.net/puppy_live.html - Her er også downloadlink

Dansk guide til Puppy Linux
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2010 - 21:06 #4
Knoppix vil nok være at foretrække www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede thov Forsker
20. maj 2010 - 00:43 #5
Hvorfor downloade Knoppix på 691MB, når Puppy'en på 120MB klarer et simpelt job som dette, lige så godt ?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2010 - 07:21 #6
"Hvorfor downloade Knoppix på 691MB, når Puppy'en på 120MB klarer et simpelt job som dette, lige så godt ? "

Det kan du ha fuldstændig ret i, men hvorfor downloade og brænde en CD med stærk begrænsede muligheder

http://www.eksperten.dk/spm/909571
Avatar billede thov Forsker
20. maj 2010 - 12:47 #7
Fint med alle mulighederne i Knoppix.
I nærværende tråd er der kke tale om rep. af dualboot (Linux/XP), men bare om udtræk af filer, og der skyder Knoppix gråspurve med kanoner.

Men selvfølgelig - Knoppix vil da være rar at ha' til et andet, mere kompliceret, problem.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
24. september 2010 - 10:04 #8
Lukker