Avatar billede HjaelpMig100 Nybegynder
20. maj 2010 - 12:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows Movie Maker - Nyt kamera?

Jeg har lige fået et nyt video kamera og optaget en video.
Derefter prøvede jeg at åbne den i movie maker, men den kunne ikke, selvom filen er .AVI hvilket jeg ikke forstår. Mit gamle digital kamera optager også i .AVI men den har ingen problemer med at åbne.

Jeg ved ikke om det er fordi at de nye filer er optaget i HD at de ikke gider at åbne, og jeg skal egentlig bare kunne klippe i det og sætte lyd over, så jeg kunne virkelig godt bruge en hjælpende hånd da jeg ikke har forstand på sådan noget.

Ps. og jeg gider ikke bruge penge på et program da det jeg bruger programmet til er meget simpelt.

Håber i kan hjælpe mig :)
20. maj 2010 - 12:31 #1
Sansynligvis 'bare' et Codex problem...
WMM bør kunne håndtere HD format...

Set i anden tråd->
http://www.xpcodecpack.com/dl/XP-Codec-Pack_2.5.1.exe
Avatar billede HjaelpMig100 Nybegynder
20. maj 2010 - 12:53 #2
Tak for svaret karise_larry.

Jeg har downloadet den codec pack, har prøvet at åbne filen igennem movie maker igen og der sker det samme, at den ikke kan åbne den. Men er det fordi jeg skal gøre noget når jeg har downloaded den pakke? Eller burde den sagtens kunne åbne filen når man har pakken? Er lettere forvirret nu, men håber du, eller nogen andre kan hjælpe mig :)
20. maj 2010 - 13:04 #3
(... og du HAR INSTALERET den 'pakke' *S* ?)
Avatar billede HjaelpMig100 Nybegynder
20. maj 2010 - 13:05 #4
Ja det har jeg :)
20. maj 2010 - 13:20 #5
(Andre i denne tråd ?)
Avatar billede HjaelpMig100 Nybegynder
20. maj 2010 - 13:33 #6
Så det vil sige at det burde virke når jeg har installeret pakken?

Jeg havde ikke lige regnet med at løbe ind i det her da det virker ret simpelt. Håber der er nogen andre der kan komme på banen og give en hjælpende hånd :)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2010 - 14:56 #7
brug kommentar når skriver herinde - svar er til lukning af spørgsmål hvis du ikke opnår noget brugeligt

her ligger en gratis convertet som du kan prøve at bruge.

http://www8.any-video-converter.com/products/for_video_free/

m.v.h
Avatar billede HjaelpMig100 Nybegynder
20. maj 2010 - 15:03 #8
treatmenice> Okay, er ny her så skal lige have styr på det, tak for hjælpen.

Jeg prøver at kigge på det :)
Avatar billede StefanDK Nybegynder
20. maj 2010 - 15:29 #9
Hej.
  Jeg købte selv et HD kamera for ikke så lang tid siden. Jeg kunne heller ikke få windows Movie Maker til at fungere ordentligt så derfor købte jeg Pinnacle Studio HD som jeg bestemt ikke har fortrudt. Programmet minder meget om Windows Movie Maker, men har betydlig flere funktioner og man kan lave nogen suverent flotte film. Programmet er dog ikke gratis, den mindste version koster ca. 50$. Jeg købte ultimate udgaven til ca 100$ og det er bestemt pengene værd.

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+HD+14.htm

Håber du kuynne bruge det :)
Avatar billede HjaelpMig100 Nybegynder
20. maj 2010 - 16:55 #10
Problemet er jo at jeg ikke rigtig gider at bruge penge på det, da jeg kun skal kunne klippe i det og sætte lyd over.

Ellers tror jeg at jeg ville overveje Sony Vegas 9.0 eller sådan noget hvis jeg endelig skulle bruge penge.
Har du ellers nogen idé om hvad det kan være der gør at den ikke fungere med movie maker?

Tak for svaret og din tid Stefan :)
20. maj 2010 - 17:51 #11
MÅSKE (Stadig gratis *S*) - konvertér filen igennem ->

Ellers prøv med "super video converter"
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
bemærk at inde på deres side ligger en reklame for "prism video converter"
og det er ikke den du skal hente, inde på siden scroll helt til bunds på siden,
og klik på "Start Downloading SUPER ©"  så åbner en ny side, et ganske lille stykke nede i teksten står "download and use"  klik så på det,
så åbner igen en ny side, aller nederst på denne side klikker du på,
"Download SUPER ©  setup file"

Husk det SKAL være SUPER programmet du skal hente; ikke de andre lokkemads programmet på ovenstående side !!!
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2010 - 22:24 #12
ulead er et bedre videro redigerings program

her er 30 dages prøve programmer

http://www.davk.dk/viewpage.php?page_id=3

m.v.h
Avatar billede HjaelpMig100 Nybegynder
21. maj 2010 - 00:14 #13
larry>
Jeg har virkelig svært ved at finde det der? Jeg har trykket på det link som er et af de nederste, men jeg bliver sendt videre og kan ikke downloade noget derfra, det var meget forvirrende hehe :) Kan du eventuelt anbefale nogen andre?

treatmenice>
Pinnacle virker for mig ret fedt, grundet at det er så simpelt, så allerede nu overvejer jeg at købe det fordi jeg ikke gider at bruge flere dage på at hente codec's, convertere og tryout's for at få det til at fungere.

Det går mig på at jeg ikke bare kan smide møget ind i movie maker, da jeg kender programmet i forvejen. Gid jeg dog havde interessen i computer og havde sat mig ind i det :-D
21. maj 2010 - 06:22 #14
Man bliver også sendt videre 4-5 gange (!) og til sidste ender på et link alá
http://www.erightsoft.info/GetFile.php?SUPERsetup.exe
Avatar billede HjaelpMig100 Nybegynder
23. maj 2010 - 23:23 #15
Synes ikke jeg kan få det til at fungere uanset hvad format jeg konvertere det til.
Jeg kan forresten heller ikke se videoen UDEN at den går i slow motion, næsten uanset hvad jeg afspiller den i, hvilket jeg ikke forstår et hak af?
Mindes ikke om at min computer er så dårlig.
Jeg har 1000 ram i, 3.2 gHz og et 128 mbit ramkort i.

Jeg har endda prøvet at optage i alle de forskellige kvaliteter og selv den dårligste gider ikke afspille normalt i nogen af de programmer jeg har liggende?

Er det dumt at lave et nyt spørgsmål omkring dette, eller skal jeg lade det blive herinde?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2010 - 07:38 #16
Avatar billede HjaelpMig100 Nybegynder
24. maj 2010 - 18:39 #17
Tak for det treatmenice, jeg har dog ikke brug for det.
Min pc må simpelthen være for langsom siden at cpu'en ryger direkte op i 100% når jeg åbner disse videoer, så jeg tror vi lukker.

Ellers tusind tak for hjælpen folkens, er glad for at i gad at bruge lidt tid på mig :)