Avatar billede pedersen66 Praktikant
20. maj 2010 - 17:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

flyt regnskab / data / kontoplan.

ja så er mit nye pogram oppe og køre, :):) nu er bare det store spørgsmål kan jeg flytte regnskabet fra concord c5 1,60,2 til navision c5.
eller i så fald kontoplanen.
det gamle 1,60,2 er min tidligere revisors og det skal flyttes over i mit eget pogram som kun har 1 regnskab, har prøvet at flytte c5data.xxx filen men det nye pogram skriver jeg ikke har tilkøbt modul.
det er nyinstaleret og der ligger demo + standart inde i det.
Avatar billede mariaf Juniormester
20. maj 2010 - 22:38 #1
Version 1.60.2 er fra før år 2000, og du kan ikke bare få den til at køre på noget som helst. Få den opdateret, hvis du kan finde en, der har en gammel pc med windows 98 liggende.
En anden muliighed er at købe en ny C5, inlæse en standard kontoplan og dine primoposter og gå i gang derfra. Det vil nok være det billigste.

Og godt at du har droppet en revisor, der vil køre på 12 år gammel software!
Avatar billede pedersen66 Praktikant
21. maj 2010 - 08:49 #2
ha ha ha ham der køre det andet firma's regnskab køre stadig i PC-PLUS :):):) så ham her er da lidt forud ha ha.
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
03. juni 2010 - 01:34 #3
Hej.

Du skal omdøbe din C5DATA.xxx til C5DATA.DAT

Jeg ved ikke om din version er for ny - men jeg er ret sikker på, at en C5 ver.4.0 kan opdatere din dat-fil.
Det sker helt automatisk, når du åbner C5 første gang med den omdøbte fil i programbiblioteket.

Held og lykke - og gem en original kopi -)
Avatar billede pedersen66 Praktikant
03. juni 2010 - 10:05 #4
jeg takker for svaret, men desværre for sent (næsten) klappede ind på ny i en 2,10 skal her til morgen igang med 12 MD.

men men da det ikke er mit eget pogram jeg måtte haste til at låne plads ved en kolega:) vil jeg da gerne lige vide om jeg kan tage mit regnskab fra hans 2,10 og flytte til en ny 4,0 eller hedder den 4,2 nu :)

hilsen john
Avatar billede mariaf Juniormester
03. juni 2010 - 22:31 #5
Man kan ikke skifte datafil til og fra .dat efter for godtbefindende. Der ligger en del data, som kun ligger i C5Data.dat og dem går der uorden i, hvis man bare skifte filnavnet fra noget andet til C5data.dat.

Det kan godt være at vi er her for at hjælpe, men var det ikke en idé at få det gjort af en prof? Det er firmaets hjerte, du roder med.
Avatar billede pedersen66 Praktikant
04. juni 2010 - 09:28 #6
jeg snakkede vist ikke om at at skifte dat til og fra dat, hvis du mener at omdøbe:):):)

jeg snakkede om jeg kan flytte/kopiere/exportere regnskabet fra den vertion 2,10 jeg sidder og arbejder i PT. og over i den ny vertion der sælges PT. så jeg får mit 2009 regnskab med i det nye pogram :):):)
Avatar billede mariaf Juniormester
07. juni 2010 - 19:35 #7
Undskyld.
Det er "StopTyven", der mener at man bare kan omdøbe til og fra .dat, og det kan man ikke uden videre.