Avatar billede scubaken66 Nybegynder
21. maj 2010 - 11:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke formatterer micro sd kort

Hej

Jeg har et micro sd kort på 16 gb, som der pludseligt ikke kan læses fra. Det har siddet i en Nintendo maskine, og har muligvis været taget ud mens der er blevet skrevet til det.

Når jeg sætter det i min pc, via et usb stick, så kan jeg ikke åbne kortet, da det skal formatteres. Det kan så ikke formatteres, og der vises også kun 30 mb plads på kortet. Ikke 30 md ledig plads, men som om kortet kun skulle have 30 mb kapacitet.

Jeg har nu prøvet med killdisk og diverse andre lowlevel format tools. Dette har kun resulteret i at de 30 md er formatteret, men jeg kan stadigvæk ikke få liv i de 16 gb der skulle være på kortet.

Nogen der har et godt bud på hvad jeg så kan prøve?

Jeg er fuldstændigt lige glad med de data der ligger på kortet, og er kun interesseret i at kunne bruge de 16 gb.
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2010 - 11:52 #1
Prøv at H-klik på Denne Computer, vælg Administre
Vækg Diskhåndtering og der skulle gerne blive vist dine enheder - incl. dit SD kort
Det er muligt at der kun vises de 30Mb med et drevbogstan og resten står som ikke allokeret.
H-klik på det/dem og vælg slet / formatere
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
21. maj 2010 - 11:58 #2
Det virker ikke...jeg kan ikke se den ikke allokeret plads.
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2010 - 12:39 #3
Lyder ikke godt.

En hel anden mulighed, har du f.eks et Kamera der kan tage dette kort ?
Hvis ja, så prøv at putte det i kameraet og formatere hele kortet der, så er det muligt at du bruge samtlige 16Gb efterfølgende i pc`en
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
21. maj 2010 - 13:42 #4
Hjalp desværre heller ikke...prøvede også at smidde det i en telefon. Pludseligt er kortet nu også skrive beskyttet :P Lidt svært at finde ud af hvordan det er blevet det, da der ikke er nogen 'lock' på siden af kortet, som havde det været et almindeligt SD kort......tror sgu bare det ryger en tur i spanden. Det har taget mig alt for lang tid nu til at det kan betale sig at bruge flere kræfter på det :P

Jeg lader dog spørgsmålet stå åbent i tilfælde af at der skulle være nogen med et kvalificeret bud på hvordan sagen løses.
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2010 - 13:55 #5
Har du harft kortet i andre enheder, hvor der evt kan køres noget kryptering og derved skrivebeskytte kortet ?

Har du prøvet at smide det i Nintendo og se om du kan lagre på det ?
Hvis ja prøv efterfølgende at fylde meget på det - mere end 30Mb og derefter prøv at formatere det.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
21. maj 2010 - 14:04 #6
Nej...har ikke haft det i noget der skulle kunne låse det.

Kan ikke flytte data over på det før det er formatteret.
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2010 - 14:10 #7
Sidste ting jeg lige kan komme i tanke om.
Har du Vista eller Windows 7?

Hvis ja, har den så evt. skrevet noget al.a "gør systemet hurtigere med readyboost":

http://www.readyboost.dk/hvad_er_readyboost.html
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
21. maj 2010 - 14:16 #8
Har XP...og jeg har også prøvet og se om den ikke kunne læses i et linux miljø...men i Ubuntu 10 finder den slet ikke kortet.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
02. september 2010 - 07:15 #9
Lukket
Avatar billede haverslev Novice
02. september 2010 - 08:03 #10
Du skal skrive løsningen, sådan er reglerne når du selv lukker og tager points tilbage :-)