Avatar billede seamate Praktikant
22. maj 2010 - 16:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvor er mine gamle mails.

Mi gamle laptop gik ned og den stod ikke til at rede.

Jeg har nu købet en ny PC, taget harddisken ud af den gamle lap top så jeg kan bruge mine gamle data.
Det er også fint og jeg kan finde documents ect.

Jeg kan bare ikke finde de mails.

Hvor ligger de ind og udgående mails.

//Jan
Avatar billede playnice Nybegynder
22. maj 2010 - 16:29 #1
Hvad mail program brugte du ?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2010 - 16:36 #2
adressebog:
C:\Documents and Settings\[dit brugernavn]\Application Data\Microsoft\Address Book
mails:
C:\Documents and Settings\[dit brugernavn]\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{langt nummer}\Microsoft\Outlook Express
og du skal slå visning af skjulte filer/mapper til for at finde dem.
Avatar billede playnice Nybegynder
22. maj 2010 - 16:41 #3
Avatar billede seamate Praktikant
23. maj 2010 - 12:36 #4
Hvor er det jeg slå visning af skjulte filer til?
Avatar billede seamate Praktikant
23. maj 2010 - 12:57 #5
Ok jeg har fået slået visning af skjulte filer til.

Når jeg går ind igennem min nye windows 7 outlook og prøver at hente mailsne ved at åbne - outlook data filer og finder dem på den gamle hard disk sker der ingen ting.

Jeg har også prøver at importere sker der heller ikke noget.

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2010 - 13:09 #6
win7 outlook? hvor har du den?
Brugte du før 'outlook express' fra xp, eller outlook fra office-pakken?
Og hvad er det for et program, du bruger nu i win7?
Avatar billede seamate Praktikant
23. maj 2010 - 20:23 #7
Jeg kører bare outlook i win7.
Før kørte jeg også outlook men i vista.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2010 - 20:58 #8
outlook findes kun i win7/vista som en del af office-pakken.
Du skal så i stedet finde en outlook.pst fil på din gamle disk, og kopiere den over i der, hvor samme fil ligge på den nye disk (outlook skal være lukke ned mens du kopierer)
Så får du i denne ene fil både adresser og emails i ét hug.
Avatar billede seamate Praktikant
24. maj 2010 - 21:30 #9
Problemet er at jeg kan ikke finde en eneste .pst fil på hele hard disken.
Der er en fil der bare heder outlook uden efternavn, har den noget med det at gører.
24. maj 2010 - 21:45 #10
Er du 100% sikker på at den ikke har noget 'efternavn' ?
Som standard vises ikke 'efternavne' på 'kendte' fil typer...

HøjreMusseTast på den - Egenskaber ?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2010 - 09:12 #11
hvis du i stifinder søger på den gamle disk efter outlook.pst, og du så får vist en fil, der hedder outlook, så er det den.
Den skal bare - mens outlook er lukket - kopieres ind på den nye disk, hvor der også er en outlook.pst (dvs du skal overskrive den på den nye disk).
Så er adresser og emails på plads når du starter outlook næste gang.
Avatar billede seamate Praktikant
25. maj 2010 - 21:59 #12
Jeg har søgt hele disken og der er ikke en eneste .pst file på hele disken.
Avatar billede seamate Praktikant
25. maj 2010 - 22:11 #13
Sådan nu har jeg løst det.

Der er en fil der bare hedder outlook den har ikke noget fil navn.
Logoet er outlook logoet.

Filen fra den gamle harddisk skal erstatte den fil der ligger i den nye outlook.
Det er dog ikke muligt at kopier den før den anden er slettet.

Da jeg havde lavet en .pst af de mails der lå i den nye slettede jeg bare filen outlook og trak den over fra den gamle harddisk.

Så claes57 havde ret men manglede bare det med at slette den nye fil først.

Tak for hjælpen
25. maj 2010 - 22:34 #14
... jeg vil 'æde' min gamle hat på den OUTLOOK.? fil(i den rigtige verden) hedder *.PST til 'efternavn' !!! Ligesom den i den nye outlook...

Se #10 ...
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2010 - 10:50 #15
godt, at du fik gang i dine gamle mails...
Husk, at denne fil skal med i din backup-rutine - den er faktisk ret vigtig.