Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
26. maj 2010 - 23:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

arkiver virker ikke

Når jeg skal arkivere i outlook 2007 og definerer fx emner ældre end xx-2010, sker der ingenting. den arkiverer måske 10 mails, men resten bliver hængene.

min outlook pst fil er efterhånden på 17 GB, så jeg ville gerne have den gjort lidt mindre :)

hvordan kan jeg omgå den fejl i outlook ?
Avatar billede folk2003 Nybegynder
27. maj 2010 - 16:23 #1
Mit bud er, at dine mail er antalsmæssigt blevet alt for store. Det er jo et stort antal, Outlook skal håndtere. I stedet for kan du bruge programmet MailStoreHome, der er gratis, og hvor du kan arkivere uden for Outlook - eksempelvis på et eksternt drev.
http://www.mailstore.com/en/mailstore-home.aspx
Det er et gratis program og nemt at opsætte.
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
27. maj 2010 - 16:37 #2
hej.

tak for svaret :)

Du bedes oprette et "svar" så jeg kan give point.
27. maj 2010 - 17:56 #3
Tips: Jeg har defineret 8 forskellige *.PST filer. Og afhængige af diverse "Regler" bliver mere eller mindre automatiske E-mail selv flyttet til korrekt *.PST fil / mappe

Eksperten.pst
Tjant&Fjas.pst
Nyhedsbreve.pst
DBA.pst
Privat.pst
Junk.pst
...

For den sags skyld kan de ligge i forskellige drev/mappe hvis man vil...

Sammenlagt er der ~10 Gb ...
Avatar billede folk2003 Nybegynder
27. maj 2010 - 18:10 #4
Ovennævnte metode er da anvendelig, men det fjerner jo ikke dine mail fra Outlook, der meget nemt kan blive langsom på grund af den store mængde af mails, der skal indlæses. Kopierer du dine mails over i MailStoreHome, kan du roligt slette dem fra Outlook. Du kan altid replacere en eller flere mail i Outlook på et senere tidspunkt - direkte fra MailStoreHome. Lettere kan det ikke være.
Så her er svaret. Håber det lykkes for dig.
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
15. juni 2010 - 10:50 #5
Kan det passe at man kun kan arkivere uden for outlook hvis man køber serverløsningen til programmet mailstore home ?