Avatar billede lisbaj Praktikant
27. maj 2010 - 23:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dell batteri - købt uautoriseret - virker ikke.

Batteriet er købt på nettet udenom Dell. Det vil ikke oplade, så der er ikke meget ved at købe nyt.
Har nogen et forslag til hvordan jeg kan tjekke om det er batteriet (både det nye og gamle) eller Pc'en der er noget galt med. Man skulle lige have en anden pc hvor det kunne testes.
Det er et Li-ion 11.1V 6600mAh batteri
Avatar billede nobonu Nybegynder
28. maj 2010 - 09:57 #1
Hej ved fejlsøgniung er det altid godt at kunne udelukke så din ide om at kumme prøve med en anden pc er god.så er du også istand til at se om det er muligt at lade på batteriet. Du kan også måle dig frem med et multimeter her kan du måle om der er "hul" igennem batteriet dvs om der forbindelse i batteriet ved kredsløb. Hvis det nye batteri har ligget meget længe hos forhandler kan det godt være blevet dårligt så det ikke er vil lades. det er det samme der sker når du har i andre genopladelige
batterier der ikke bliver brugt de midster kapasitet og kan ikke levere den mængde strøm det skal til for at drive apperatet
mvh
Avatar billede lisbaj Praktikant
28. maj 2010 - 17:17 #2
Ja, bare man lige kendte en som havde en LATITUDE / D 820
lige om hjørnet. Og det med et multimeter har jeg heller ikke lige.
Håber nogen har en ide.

Læste engang om at fryse det, har det noget på sig ?
Avatar billede pervasion Nybegynder
17. marts 2011 - 21:19 #3
Man kan altid prøve at lave et powerdrain. AC-adapter og batteri ud. Hold tænd knappen inde i cirka 30 sekunder. Test efterfølgende om det virker.
Det er et skud i tågen, men det kan da prøves.